Azda zreteľnejšie to nemohlo byť na nedávnej prehliadke talianskej módnej značky Fendi, ktorá popri hviezdach šoubiznisu pozvala na milánsku prezentáciu kolekcie sezóny Jeseň/Zima 2022 aj tie najslávnejšie mená virtuálneho sveta sociálnych sietí.
Pre influencerov vznikla „samostatná kategória“ v rámci módnej brandže už pred pár rokmi. Prorokovali im krátku slávu, ale faktom je, že niektorí z nich si svoju pozíciu ešte viac upevnili. Vybraným sa dokonca podarilo uchopiť svoju popularitu a záujem tak, aby vybudovali doslova vlastné impérium, či už s vlastnými kolekciami, exkluzívnymi spoluprácami alebo špeciálnymi mediálnymi projektmi.
Vo svete luxusnej módy, samozrejme, hrajú prvé husle ženy. Pomáha im ich pôvab, niekedy klasická krása, inokedy originálny zjav, snaha experimentovať či vybočovať z radu. Alebo niekedy je to jednoducho len silné materiálne zázemie, ktoré im hneď v úvode umožnilo ponoriť sa do sveta luxusných odevov a doplnkov (štartovať s vlastnými investíciami) a následne využiť popularitu a fascináciu internetového publika na ďalší a ďalší rast a zisk.
Spomenutá prehliadka FENDI bola doslova strediskom výkvetu influencerskej elity a my vám tak predstavujeme „TOP deviatku“, ktorá vládne svetu sociálnych sietí (minimálne, keď príde reč na luxusnú módu).
Danna Paola – 33,2 milióna sledovateľov
Je jedinou v zozname, ktorá je primárne herečkou a až potom influencerkou. Miluje však módu a luxusné kúsky predvádza priam na dennom poriadku. Značka Fendi s ňou má kontrakt ako s ambasádorkou pre Mexiko a latinskoamerické krajiny. Paola, ktorú preslávil seriál Elita na Netflixe, má obrovský zásah a jej popularitu ju stavia do pozície influencerskej megastar.
Chiara Ferragni – 26,3 milióna sledovateľov
Talianka, ktorej štartovaciu pozíciu uľahčili rodinné peniaze, je najslávnejšou talianskou influencerkou, ktorú často spomínajú aj magazíny ako Forbes či TIME a pravidelne je magnetom spoločenských podujatí, často väčším ako filmové hviezdy. Má niekoľko exkluzívnych kontraktov, vlastnú značku, objavuje sa na prehliadkach slávnych značiek ako DIOR, Fendi, Versace a ďalších.
Valentina Ferragni – 4,2 milióna sledovateľov
Mladšia sestra Chiary využila slávu rodinného priezviska a postupom času sa jej darí budovať si vlastné renomé aj pozíciu na trhu. Je zakladateľkou vlastnej značky a magazín Forbes ju zaradil do zoznamu 30 pod 30, zoznamu najúspešnejších mladých podnikateľov.