Predstavenie kolekcie jarnej a letnej módy pre rok 2022 zahŕňalo doplnok, ktorý vyzerá ako pretrhnutá slučka na povraze. Mnoho užívateľov sociálnych sietí na šperk reagovalo negatívne a poznamenalo, že silne pripomína mikinu luxusnej značky Burberry z roku 2019, ktorá mala v kapucni namiesto sťahovacej šnúrky slučku. Za „necitlivý“ odev sa vtedy ospravedlnil kreatívny riaditeľ Burberry Riccardo Tisci aj vtedajší riaditeľ módneho domu Marco Gobetti.
„Samovražda nie je móda. Ako by to niekto mohol prehliadnuť a myslieť si, že bude v poriadku to urobiť najmä v kolekcii venovanej mladým dievčatám a mladým všeobecne,“ napísala vtedy na svoj instagram modelka Liz Kennedy, ktorá mikinu na prehliadke predviedla. „Nehovoriac o rastúcej miere samovrážd po celom svete. Nezabúdajme ani na desivú históriu lynčovania,“ dodala Kennedy.
„Nie som si istá, čo k tomu povedať vzhľadom k únavnej a obnosenej túžbe šokovať alebo absolútnej bezmyšlienkovitosti,“ povedala k doplnku značky Givenchy Angela McRobbie, ktorá vyučuje na Londýnskej univerzite a zameriava sa na mediálne, komunikačné a kultúrne oblasti. „Otázky, ktoré sú pre mňa relevantné, ale nikdy na ne nedostanem odpoveď, sú: Kto o tom rozhoduje? Kto sa podpíše pod zjavne urážlivý predmet, ako je tento? Keď príde reakcia, dostane výpoveď?“ uviedla McRobbie.
„Pre tých, ktorí majú k samovražde osobný vzťah, či už ide o ich vlastné zážitky alebo o stratu milovaného človeka, môžu byť také zábery spúšťačom a značky majú zodpovednosť zabezpečiť, aby nepoškodili svoje publikum,“ povedala denníku Lisa Roxby z charitatívnej organizácie Papyrus, ktorá sa zaoberá prevenciou samovrážd. Módny dom Givenchy však po celej kauze uviedol, že nebude oficiálne reagovať.