Jedným z najnovších počinov je spolupráca talianskej značky Fendi, ktorá je veľmi činorodá v oblasti komunikácie so zákazníkom a tiež prinášaním inovatívnych produktov či limitovaných edícií, ktoré dokážu zaujať nielen klasického zákazníka, ale aj mileniála, zástupcu generácie Z a rovnako napríklad aj zberateľov kultových kúskov.
Medzi nimi sa určite nájde zopár, ktorý sa pokúsia zadovážiť si najnovší „výstrelok“ z dielne Fendi – ikonu 90-tych rokov, fotoaparát Vintage Polaroid OneStep Close-Up 600. Ten nadobudol novú podobu a dizajn vďaka spolupráci, ktorú značka už dlhšie buduje s newyorskom umelkyňou Sarah Colemanovou. Práve v jej ateliéri vznikol motív FF Vertigo, ktorý vlastne spracúva klasické logo Fendi, dve písmenká F tak akoby ste sa na ne pozerali cez efekt rybieho oka. Vlnia sa v priestore a pôsobia trojrozmerne, za posledné mesiace s nimi ozdobili odevy, limitovanú kolekciu obuvi a kabeliek a najnovšie práve aj slávny Polaroid.
V rámci kapsulovej kolekcie, ktorá je úplnou novinkou, sa tiež značka rozhodla pripraviť na trh vlastnú „vertigo“ edíciu skateboardu (rovnako ikonu obdobia 90-tych rokov), ale tiež napríklad stan, ktorý je zdobený logom FF Vertigo.
Samozrejme, je dobré pripomenúť si, že taliansky módny dom nie je jediný a ani prvý, ktorý podobným spôsobom experimentoval vo veciach každodenného využitia a transformoval svoje idey aj do oblasti úžitkového dizajnu. Tak napríklad, dobre známa je spolupráca značky Dolce & Gabbana, ktorá vytvorila limitovanú edíciu kuchynských spotrebičov značky SMEG. Dokonalo dekorovaných opulentnými výtvarnými motívmi, ktoré sa viažu na kolekcie a estetiku odevov D&G.
Dizajnérsky dom Louis Vuitton sa v minulosti prezentoval vlastnou edíciou slúchadiel na počúvanie hudby aj pingpongovou raketou s loptičkami, ktoré boli obalené v typickom obale s monogramom LV. Značka Gucci priniesla na trh napríklad podnosy do kuchyne, barový stolík alebo luxusný paraván. Sadu luxusného porcelánu uviedla pred časom francúzska značka Christian Dior (chválila sa ňou pred časom aj Dominika Cibulková) a značka Hermés zase svoj dizajn prevtelila aj do hracích kariet či napríklad detských podbradníkov.
Jedným z najväčších experimentátorov prieniku luxusného materiálu a výroby s každodenným úžitkovým dizajnom je aj klenotnícka firma Tiffany & Co. V jej portfóliu sa napríklad nájde zlatá kancelárska spona v XL verzii s vygravírovaným logom, limitovaná edícia strieborných štipcov na bielizeň, dieliky stavebnice Lego či obal na leukoplast z mincového striebra.