Kolekcia jeseň-zima 2021 bola prvým príspevkom Jonesa do komerčného a predajného portfólia talianskeho ateliéru s bezmála storočnou históriou. Výsledkom bolo niekoľko naozaj ľúbivých, no pritom rafinovaných odevných kreácií, na prvý pohľad ultrapredajných doplnkov v podobe kabeliek či čižiem a, samozrejme, nechýbali ani kožušiny. Aj s nimi Jones prekvapil.
Jeden z najvýraznejších lookov prehliadky bol po zem siahajúci kožuch z líšky, ktorý však nevznikol v dielňach špičkových kožušníkov z „nového materiálu“. Išlo o kožušinu upcyklovanú, ktorá už bola v minulosti použitá (foto hore). Ako poznamenal Luke Leitch, redaktor z portálu Vogue, citujúc samotného Jonesa, pracovať s kožušinovým materiálom, ktorý už raz prešiel procesom výroby, nie je vždy jednoduché. Tí najlepší odborníci svojho remesla, s ktorými značka spolupracuje, však majú radi výzvy. Potvrdzujú to posledné desaťročia opakovane. Či už spôsobom spracovania kože a kožušín, neustálymi inováciami vo výrobnom procese a najnovšie už aj cestou upcyklácie.
Celá prehliadka sa niesla v neutrálnych tónoch, ktoré na jednej strane odrážali kľúčovú farebnosť značky Fendi od jej počiatkov a zároveň boli farbami mesta, v ktorom Fendi vzniklo. Tóny hnedej, béžovej, mramorovej bielej či čiernej alebo čokoládovej sú aj farbami Ríma.
Na jednej strane mestsky praktická, na druhej veľmi zvodná, v strihoch sexy a ženská – tak pôsobila kolekcia najmä v prvkoch ako boli puzdrové či akoby zavinovacie šaty, ale tiež nohavice a sukne s vysokým pásom, alebo elastické šaty lemované strapcami. Strapce sa stali aj jedným zo signifikantných prvkov práce s kožušinovým materiálom. Lemovali kabáty alebo sa objavovali ako asymetrický dekoratívny detail. Jones mixoval jemný satén, hodváb s kašmírovými a vlnenými úpletmi. Popri klasickej kožušine nechýbali ani tzv. „shearling“ bundy.
Na šatách či pančuchách nechýbalo logo, ktoré vzniklo ešte v roku 1981 a ktoré v tom čase vytvoril pre Fendi dizajnér Karl Lagerfeld. Práve pod jeho taktovkou sa talianska firma vzmohla a stala z malej rodinnej firmy jednou z najslávnejších európskych a svetových značiek.
Toto bremeno, samozrejme, nie je jednoduché pre žiadneho dizajnéra. Jones však už pri kolekcii haute couture naznačil, že sa neľaká odkazu slávneho predchodcu, ale zároveň dokáže priniesť aj vlastnú víziu modernej luxusnej módy pre ženu 21.storočia. Vzhľadom na fakt, že doteraz sa realizoval primárne ako návrhár pánskych kolekcií (stále tvorí pánsku líniu pre Dior, v minulosti Louis Vuitton), to je nepochybne tiež dôvod na potlesk.