Korektor či mejkap pre pánov? A prečo nie... líčenie dobýja mužský svet

O líčení sa zvyčajne píše či hovorí v súvislosti so ženami, ale kto povedal, že skrášľovanie tváre musí byť len doménou nežného pohlavia.

13.08.2020 07:00
debata (5)
Model Chris z reklamy na pánku líniu... Foto: CHANEL
Model Chris z reklamy na pánku líniu dekoratívnej kozmetiky Boy de Chanel. Model Chris z reklamy na pánku líniu dekoratívnej kozmetiky Boy de Chanel.

Z histórie je dávno známe, že aj muži sa nebránili zdobeniu tváre. Najmä staroveký Egypt je považovaný za jednu z kolísok líčidiel, očné linky či balzamy na tvár alebo pery a tie si takmer rovnakým dielom delili ženy aj muži.

Najmä posledné roky sa témou v spoločnosti stala takzvaná gendrová fluidita. Nevyhranenosť pohlavia či skôr ochota experimentovať so vzhľadom bez ohľadu na zaužívané predstavy spájané s konkrétnym pohlavím, už dávnejšie priniesla rozmanité podoby mužov aj žien či posun týchto stereotypov smerom k opačnému pohlaviu.

Popri tom všetkom je tu však už niekoľko rokov aj pomerne silný dopyt od „klasicky“ mužskej klientely po prípravkoch, ktoré pomáhajú tvár skrášliť tzv. dekoratívnym spôsobom. Túto klientelu bolo možné kedysi nájsť najmä v krajinách Ázie, kde je biznis s dekoratívnou a pleťovou kozmetikou jeden z najvýnosnejších.

Línia pánskej kozmetiky Boy de Chanel z dielne... Foto: archív značky
Línia pánskej kozmetiky Boy de Chanel z dielne Chanel. Línia pánskej kozmetiky Boy de Chanel z dielne Chanel.

Francúzska značka Chanel v roku 2018 priniesla na trh prvýkrát kolekciu pánskej dekoratívnej kozmetiky pod názvom Boy de Chanel. Vtedy obsahovala tónovací fluid na tvár, ceruzku na obočie a balzam na pery bez lesku. Úspech tejto línie na ázijskom trhu a tiež spomenutý vývoj v spoločnosti za posledné roky však inšpirovali značku, aby svoje línie rozšírila aj na európsky či americký trh. A tiež ich doplnila o niekoľko noviniek.

Bronzer pre pánov Clinique for Men. Foto: archív značky
Bronzer pre pánov Clinique for Men. Bronzer pre pánov Clinique for Men.

V kolekcii, ktorá sa na pulty obchodov dostala len pred pár týždňami, pribudol napríklad korektor pre mužov, ktorý je dostupný v ôsmich rozličných odtieňoch, nechýba ani ceruzka na oči a absolútnou novinkou sú laky na nechty – v dvoch odtieňoch, jeden telový a druhý v duchu „goth and rock“ – teda v čiernej farbe. Podľa odborníkov má veľké šance osloviť mužského zákazníka tiež hydratačný gél, ktorý pokožku posilňuje a pripravuje na nanesenie ďalších produktov. Niektorí páni ho tak môžu používať len ako hydratačnú bázu bez ďalších krokov, ktoré odporúča vizážista značky.

Vždy, keď sa na trhu objavili, podobné produkty, v spoločnosti sa ozvali aj hlasy, ktoré kritizovali či dokonca vulgárne hodnotili takzvanú feminizáciu mužov. Faktom však je, že súčasná mužská kozmetická starostlivosť je v porovnaní s tou spred desiatok rokov, na inej, omnoho vyššej úrovni. A ak má niektorý pán pocit, že potrebuje ku svojmu vzhľadu aj tónovací krém na pleť či napríklad ceruzku na oči, je to len jeho vec. Výhodou v prípade línie z dielne Chanel bude určite fakt, že si môžete od partnera (či kamaráta) jeden z produktov aj požičať.

Francúzsky ateliér, ktorý nesie meno slávnej Coco Chanelovej, však nie je prvým na európskom trhu, kto prišiel s ideou pánskej mejkapovej línie. Už dávnejšie mal podobné produkty na trhu aj ďalší francúzsky dizajnér Jean Paul Gaultier. K značkám, ktoré robia dekoratívnu kozmetiku aj pre pánov, patrí tiež MËNAJI (tónovaná hydratačná emulzia), BM Cosmetic for Men, Formen (trojfarebný korektor) či Tom Ford (definovacia ceruzka na obočie) alebo Clinique (pánsky bronzer či exfoliačné tonikum).

Gél na definovanie obočia pre mužov Tom Ford. Foto: archív značky
Tom Ford-Men s Grooming-Men s Brow Gel Gél na definovanie obočia pre mužov Tom Ford.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #muži #líčenie #mejkap #Chanel #Jean Paul Gaultier

+ Dovolenku si zaslúžite nielen pre radosť ale aj pre nevyhnutné zdravie.
Tímová spolupráca...

+ Pravidelne regenerovať svoje sily je správne, inak padnete únavou.
Podnikanie bude smerovať dopredu a vy budete...