Na domácom oblečení (ne)záleží... koronavírus sa podpisuje na našom štýle

Od kabátikov sa živôtikom z 18. storočia cez domáce šaty z 50. rokov 20. storočia až po súčasný jogging štýl - domáce oblečenie vypovedá o našom vzťahu k súkromiu.

14.04.2020 00:05
Dnes nohavice určené pre jogging nahradili... Foto:
Dnes nohavice určené pre jogging nahradili nohavice pre cvičenie jogy.
debata

A ako svet postupne vstupuje do karantény, nadobúdajú na význame nové zvyky v domácom prostredí. V dôsledku rozšírenej práce z domu, uzavretia kaviarní a obmedzenia občianskych slobôd na minimum sa Francúzi a ďalšie národy obliekajú tak, aby uspokojili svoju túžbu po pohodlí.

Napríklad v Spojených štátoch od tej doby, čo má obyvateľstvo zostávať doma, predaj spodnej bielizne neprestáva rásť. Od oznámenia prvých reštriktívnych opatrení vzrástol v súvislosti so súčasnou hlavnou a možno aj jedinou módnou tendenciou predaj domáceho oblečenia o viac ako 40 percent, uvádza server Women 'Wear Daily.

Takýto jav sme nespozorovali od fenoménu Juicy Couture, kedy na začiatku tisícročia Madonna, Jennifer Lopez, Britney Spears a Paris Hiltonová prisahali iba na mikinu so zipsom a nohavice s nízkym pásom s logom kalifornskej značky. Takzvaný jogging sa dokonca stal znamením doby, kedy sa objavil na sociálnych sieťach a v prvých vysielaniach reality šou, v ktorých sa mladí ľudia uzatvárali doma pod dohľadom kamier, ktoré snímali ich intímny život.

„Oblečenie na doma sa objavilo koncom 18. storočia. Išlo o ľahký a široký odev určený na nosenie v budoári,“ hovorí historik módy Xavier Chaumette, ktorého cituje francúzsky denník Le Figaro. V takom odetí sa neprijímali ani najbližší priatelia. Dámy nosili priliehavý kabátik so živôtikom a páni župan. „Boli to odevy určené pre intímne okamihy a mali chrániť pred chladom v zle vykúrených šľachtických palácoch,“ uvádza Chaumette.

Koncom 19. storočia začal londýnsky obchod Liberty predávať kimoná so širokými rukávmi, ktoré si elegantné dámy obliekali miesto županu. Inšpiroval sa japonskou látkou a vytvoril svoj preslávený kvetovaný kabát, z ktorého vznikli prvé domáce šaty. Tie boli určené pre obyčajný život, napríklad do záhrady vedľa vily.

Tento odev inšpiroval domáce oblečenie v 50. rokoch minulého storočia. Reklama ho spopularizovala v Spojených štátoch. Šaty s kvetinovými vzormi, s gombíkmi po celej dĺžke a odstrihnuté pod kolenami nosili po vojne Američanky a potom Európanky, ktoré sa vrátili domov, aby sa starali o deti a starali o domácnosť.

Dnes nohavice určené pre jogging nahradili nohavice pre cvičenie jogy. Tieto elastické legínsy, ktoré sa objavili v uliciach Los Angeles v roku 2010, následne zaplavili New York a potom metropoly celého sveta. Prinášajú skôr pohodlie než dokonalý vzhľad tela.

Komfort sa stal hlavným heslom našej doby. Neznamená to však, že by na domácom oblečení nezáležalo. V čase karantény prispieva pekná úprava zovňajšku aj na doma k zachovaniu morálky. Napríklad spoločnosť Eres, ktorá sa nedávno pustila do výroby domáceho oblečenia, vo svojom e-shope ponúka nočné a domáce odevy, ktoré idú od začiatku karantény na dračku.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #voľný čas #oblečenie #doma #spodná bielizeň #tepláky #koronavírus #karanténa

+ Nezaťažujte sa niečím čo nie je vaša starosť, škodíte hlavne sami sebe.
Nekopírujte, nikdy tak sami nebudete so...

+ Naslúchajte svojmu telu, ono vie, čo je pre vás najlepšie.
Flexibilita a prispôsobivosť otvoria nové možnosti....