Je to novinka
To, že mikinu s kapucňou necháme radšej doma, keď sa chystáme na pohovor do novej práce, nie je žiadnou novinkou. To, že sme hodnotení tak veľmi podľa nášho štýlu obliekania, už áno. Americká štúdia naznačuje, že pôsobíme dôveryhodnejšie, ak vyzeráme tak, akoby sme do svojho šatníka investovali viac peňazí. To, že niektoré módne trendy však vyzerajú viac „cool“ ako drahé, teraz nie je podstatné. Podľa štúdie, ktorá bola uverejnená v časopise Nature Human Behaviour, je hlavné to, že ak tie veci nie sú drahé, mali by aspoň draho pôsobiť.
Manipulované obrázky
Dobrovoľníkom ukázali obrázky tých istých ľudí v rôznych zvrškoch. Porota predtým odstupňovala bohato a chudobne pôsobiace oblečenie. Manipulované portréty ukázali, že ľudia sú menej dôveryhodní, ak nosia lacno pôsobiaci odev. Aspoň 80 percent testovacích osôb hodnotilo druhých podľa štýlu oblečenia. K tomuto efektu došlo aj vtedy, ak fotografiu zočili len na milisekundu. Výroky typu „prvý dojem je dôležitý“ alebo „šaty robia človeka“, nevznikli teda náhodou…