Tá chce upozorniť na to, že nákupy nových modelov určených pre spoločenské príležitosti, na svadby alebo na dovolenku, pre ktoré ich majitelia po prvom nosení už nemajú ďalšie využitie, je obrovským plytvaním a ekologickým problémom.
Autori prieskumu oslovili dve tisícky respondentov a z výsledkov vyvodili, že Briti počas letných mesiacov nakúpia vyše 50 miliónov kusov nového šatstva, ktoré si po prvom nosení už nikdy neoblečú. Týka sa to napríklad spoločenských šiat, ktoré si ľudia kupujú pre zvláštne príležitosti ako sú svadby alebo iné slávnosti, alebo oblečenie na dovolenku.
Za spoločenské šaty ľudia v priemere minú 80 libier (89 eur) a z prieskumu vyplynulo, že veľký počet z nich považuje za neprijateľné, aby si rovnaký model oblieklo ešte niekedy v budúcnosti. Takýto názor mali najmä mladí nakupujúci, 37 percent z nich si nevie predstaviť, že by na seba ešte niekedy vzali slávnostné šaty, v ktorých už absolvovali nejakú spoločenskú udalosť.
Celkom cez 700 miliónov libier potom Briti zaplatia za oblečenie určené výhradne na dovolenku, pričom pre tieto šaty potom nemajú po návrate z rekreácie žiadne využitie.
„Je to nehospodárne, drahé a neudržateľné, ako čo sa týka dopadov na životné prostredie, tak ohľadom nákladov na výrobu nového oblečenia, pričom tony toho použitého končia na skládkach,“ uviedli zástupcovia charity Barnard's vo svojom vyhlásení.
Podľa nich by ľudia mali zvážiť, či by v niektorých prípadoch nebolo lepšie siahnuť po oblečenie z druhej ruky, pretože tým budú šetriť nielen peňaženku, ale aj planétu.
Na plytvanie pri nakupovaní oblečenia nedávno upozornila aj ďalšie charitatívne organizácie Oxfam, ktorá prišla s projektom nazvaným Second-hand September. Ľudí ním vyzýva, aby počas septembra nekupovali žiadne nové oblečenie. K akcii sa už pridali aj niektoré známe osobnosti, napríklad speváčka Kylie Minogue.