Omladzovacie tipy, ktoré skutočne niečo prinesú

, 02.04.2019 09:00
orechy, štúdiá,
Za hrsť orechov denne je tak akurát. Autor:

Tráviť čas na čerstvom vzduchu, pravidelne sa stretávať s priateľmi, či piť kávu - anti-aging je vlastne príjemný program. Toto sú tie najlepšie tipy, ktoré vám pomôžu omladnúť.

Noste primerané topánky

98 percent všetkých bábätiek má perfektné nôžky, no dve tretiny všetkých dospelých má v tejto oblasti problém. Dôvodom je nesprávna obuv. Topánky sú buď príliš veľké, príliš malé, úzke, alebo vysoké, čo môže viesť k halluxu a chybnému držaniu tela a tým pádom vyvolať bolesť v kolenách, bedrách či v chrbáte. Je zmysluplné nechať si odmerať chodidlá u lekára alebo v obchode s obuvou a zopakovať to aspoň každých päť rokov. Môžu sa totiž ešte zmeniť. To neznamená, že by ste sa teraz mali zbaviť všetkých topánok na vysokom podpätku, každopádne ich však netreba nosiť pravidelne.

Zaobstarajte si domáce zvieratko

Je milé mať kamaráta, ku ktorému sa možno kedykoľvek pritúliť a je tu vždy pre vás. V skutočnosti pes, mačka alebo morské prasiatko pomáhajú udržiavať naše zdravie. Štúdie ukazujú, že majitelia domácich zvierat majú nižší krvný tlak a nižšie hladiny cholesterolu, menej trpia na depresie a majú väčšiu šancu prežiť infarkt.

Vychutnajte si svoju kávičku

Dve až päť šálok kávy sú naozaj zdraviu prospešné. Nespočíva to tak veľmi v kofeíne ako v stovkách aromatických látok v kávových zrnkách. Rozsiahla štúdia z USA zistila, že ľudia, ktorí pijú dve až päť šálok kávy denne, majú o 21 percent nižšie riziko predčasného úmrtia. Tento voňavý nápoj tiež zabraňuje srdcovým ochoreniam, mŕtviciam, infekciám či metabolickým ochoreniam. Kávičkárom sa dokonca vyhýbajú aj nehody. Môžu za to zložky ako je kyselina chlorogénová, trigonelín alebo karamelizačné produkty, ktoré pôsobia ako antioxidanty. Najzdravšia je káva v „čistej forme“, čiže bez cukru, medu či mlieka.

Často sa stretávajte s priateľmi

Už keď pasívne sedíte v spoločnosti a len počúvate, robíte viac pre svoje zdravie, ako keď pasívne prizeráte na debatu v televízii. Samotná prítomnosť inej osoby pôsobí na naše telo pozitívne, a lepšie potom zvládame stresové situácie. Ukazuje sa, že imunitný systém funguje lepšie tiež. Aký veľký má byť okruh priateľov? Dobre fungujúca sieť, a reč nie je o priateľoch zo sociálnych sietí, posilňuje podľa štúdií zdravie. Šesť až sedem skutočne blízkych priateľov je ideálne číslo. Stretnúť by ste sa s nimi mali aspoň raz do mesiaca.

Jedzte viac orechov

Ich vysoký obsah vlákniny pomáha tráveniu, ich vysoký obsah nenasýtených mastných kyselín sa akumuluje v bunkových membránach a pôsobí protizápalovo. Okrem toho sa pýšia vitamínmi C, D, E a kyselinou listovou, ktoré majú pozitívne účinky na nervový systém a zásobujú pleť dôležitými živinami. Ideálna denná dávka je jedna hrsť. Mimochodom, je jedno, po ktorom druhu orechov siahnete, všetky sú zdravé.

Vyležte chorobu

Pravdou je, že ľudské telo nefunguje vždy perfektne. Občas nás prekvapí prechladnutie, bolesti brucha, hlavy, celkové vyčerpanie… Samozrejme, niekedy sa aj napriek tomu dá ísť do práce, ale keď sa cítite naozaj mizerne, máte zvýšenú teplotu a zle sa vám dýcha, ostaňte radšej doma. Vyzdraviete rýchlejšie, keď si doprajete pokoj, vitamíny a možno aj trochu spánku. Kolegovia sa vám určite poďakujú, že ich nenakazíte.

Na slnko!

Rakovina kože, starnutie, vrásky, pigmentové fľaky – roky sme „masírovaní“ tým, že slnečné žiarenie našej kráse skôr škodí ako prospieva. To sedí, ale pozor, UVA a UVB žiarenie spôsobujú tvorbu vitamínu D3 v našej pokožke, čo pôsobí omladzujúco na kosti, orgány, cievy a obzvlášť na psychiku. Trik je pravidelne, ale krátko, podľa typu pleti, vystaviť telo slnku na maximálne 20–30 minút, bez opaľovacieho krému.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#slnko #imunitný systém #stres #priatelia #depresie #anti-aging
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Zabudnite dnes na sladkosti a nezdravé potraviny, nechajte si ich na iné dni.
Slušnosť dnes musí byť u vás...

+ Dnes bude váš deň sprevádzať napätá atmosféra, avšak vy to môžete zmeniť.
Peniaze si nepožičiavajte, bude...