Luxus ukrytý v tégliku! Musí naozaj krása stáť milióny?

Kedysi sa vyvažovali zlatom ružové lístky či rohy nosorožcov, prášok z ktorých mal sľúbiť potenciu aj zázračné zdravie. Dnes si môžete za cenu zlata kúpiť krém v luxusnej parfumérii a na internete. Ale stojí za to?

, 19.11.2017 17:00
kozmetika, pleť, luxus, ošetrenie Foto:
Pozrite si zloženie krému a hľadajte látky s pozitívnymi účinkami na pokožku.
debata

Takmer každá žena by chcela vlastniť kabelku značky Chanel, pre ďalšie je zase snom kúpiť si norkový kožuch a niekto sníva o tom, že ozdobí prst či krk šperkom s malým briliantom. Drobné symboly luxusu akoby v nás vyvolávali pocit uspokojenia a zároveň nám pridávali závan výnimočnosti. Platí to isté aj pre kozmetiku? Aký je rozdiel v krémiku na tvár za pár eur a tégliku, ktorého cena obsahu sa môže rovnať polovičke platu bežnej Slovenky? Oplatí sa investovať do luxusnej či dokonca superluxusnej kozmetiky?

Dve podoby, jeden základ?

Otázok viac ako dosť, ale poznať ich riešenie nebude nikdy jednoduché. Samozrejme, predpokladom pri luxusnej kozmetike je aj obsah, ktorý stojí za danú cenu. Môže to mať dve podoby. Prax veľkých kozmetických koncernov, ktoré ovládajú niekoľko značiek a tvoria pre viacero cenovo diverzifikovaných línií, môže byť poriadnym prekvapením pre bežného konzumenta. Nie je totiž vôbec nemožné, že by sa v základnej formule dvoch cenovo odlišných produktov nenachádzal veľmi podobný obsah. Takmer. Účinná látky zostávajú, exkluzívna nadstavba, ktorá sa napríklad postará o jemnejšiu textúru krému, je nahradená alebo vynechaná. Podobný príklad opísala pred časom pre server Byrdie.com chemička so špecializáciou na vývoj kozmetických produktov Joyce de Lemos. „Veľké značky veľmi často prevezmú jedinú formulu z produktu, ktorému sa darí na trhu dobre, a postavia na nej produkt iný. Akurát mu dodajú trošku noblesy, vyzdobia obal, jemne zlepšia konzistenciu alebo parfumáciu,“ uviedla odborníčka. Ako tvrdí, cena produktu je čiastočne formovaná aj cenou jeho elegancie a luxusného obalu. Rozdiel napríklad objavíte v hydratačnom kréme, ktorý dostanete v drogérii, a v tom, za ktorý zaplatíte niekoľko desiatok či stoviek eur v špecializovanom obchode. Často sa však môže stať, že rozdiel nie je v samotnom účinku, ale len pocite, ktorý ho sprevádza. Hydratačný krém za pár eur môžete vnímať na koži s lepivým či mastným pocitom, niekedy sa ťažšie roztiera. Pri luxusnej verzii sa jemná, zamatová textúra stáva akýmsi synonymom luxusu. Pocit, ktorý pri nanášaní a po ňom zažívate, sa vám zdá hodný vysokej ceny. Môže to však byť len jedna-dve chemické látky navyše, ktoré zlepšia textúru a celkový dojem.

Investícia, ktorá sa zúročí

Samozrejme, nedá sa tvrdiť, že superluxusné produkty sú vyrábané prevažne na tomto princípe. Luxusná kozmetika je často záležitosťou rodinných firiem či značiek, ktoré zakladali samotní odborníci na pleť a jej ošetrovanie. Produkcia nevzniká vo veľkom meradle a aj preto sa cena navyšuje. Chemická špecialistka upozorňuje, že niektoré značky využívajú vo svojich výrobkoch ingrediencie, ktoré sú výnimočné a drahé a musia ich nakupovať za poriadne mastné sumy (vzácne oleje, výťažky z prírodných bylín či rozličné rastlinné extrakty). K nim sa potom pridávajú celkom netradičné a nákladné prísady ako zlato, platina, hodváb či napríklad výťažky z morských rias. Pri veľkých koncernoch zase netreba zabúdať na patentované formuly či technológie, ktoré sa viažu na konkrétny prípravok a boli vyvinuté špeciálne pre daný produkt. Cena laboratórneho výskumu, dlhého testovania, tvorba produktu, ktorý zodpovedá prísnym normám a ktorého účinky preukázali napríklad rozličné štúdie, potom následná distribúcia – to všetko má miesto pri formovaní ceny.

Triky, ako vybrať správny poklad

Skutočnú odpoveď však vždy poskytne až samotná pokožka. Aj kozmetickí odborníci sa zhodnú, že základom je poznať problémy a vlastnosti pleti. S týmito znalosťami je možné voliť produkt, ktorý bude cieliť na konkrétny jav či nerovnováhu. Osobné používanie potom ukáže, či pleti produkt pomáha. Samozrejme, pri krémoch či sérach za stovky eur si testovanie môže dovoliť málokto. V tomto prípade teda radí samotná chemička. „Ak chcete investovať do luxusného krému, využite internet. Nájdite si výsledky štúdií, preukázané benefity výrobku. Pozrite si zloženie a hľadajte látky, ktoré sú známe svojimi pozitívnymi účinkami na pokožku,“ uviedla v rozhovore pre server Byrdie.com. Niektoré produkty sú aj podľa bežných užívateliek skutočnými zázrakmi modernej kozmetickej výroby. Ich odporúčania môžu byť vodidlom. Rovnako ako skúsenosti dobrej kamarátky. A v neposlednom rade využite obyčajnú sedliacku logiku. Hoci výskumy prichádzajú stále s novými a novými objavmi, aj mnoho luxusných noviniek obsahuje osvedčené účinné látky ako je vitamín C, vitamín E, kyselinu ferulovú alebo retinol a kyselinu hyalurónovú. Ich obsah vám tiež môže pomôcť pri zorientovaní sa v otázke kúpiť či nekúpiť.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #kozmetika #pleť #ženský magazín MiA #luxusné krémy
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy