Nedávny prieskum medzinárodnej značky plaviek a spodnej bielizne Lascana, ktorý sa konal na vzorke 2500 českých, slovenských a maďarských respondentov, poodhalil aj mužské nazeranie na najsexi sezónu roka – tú plážovú.
Asi nikoho neprekvapí, že základom v mužskom uvažovaní je ženská príťažlivosť a sexepíl. V prípade slovenských chlapov sa potvrdilo nasledovné. Až 90 % z nich sa nezaujíma o vzor plaviek a je im jedno, či bude mať žena na sebe krúžky, bodky, kvetinovú alebo zvieraciu potlač. Dôležité je, aby boli sexi. Ak už si majú páni vybrať nejaký motív, víťazí živá farba, ideálne však jednofarebná plocha.
Paradoxom je, že muži nemajú radi, ak sa ženy vylepšujú. To znamená, že push-up podprsenky, alebo tvarovacie nohavičky považujú za klam. Čo sa týka Sloveniek, mužom asi veľmi v tomto smere nevyhovejú. Až 60 % z nich si hľadá plavky, v ktorých vyzerajú krajšie a ktoré ponúknu vylepšenia postavy. Podľa názoru 82 % slovenských žien majú plavky zakrývať nedostatky tela, pričom 50 % mužov si myslí, že plavky majú zakrývať čo najmenej.
V poslednej časti prieskumu si opýtaní museli vybrať spomedzi 12 typov plaviek. Predmetom prieskumu boli jednodielne a dvojdielne plavky, farebné, pastelové, sexi aj konzervatívne plavky. Podľa názoru oboch pohlaví sa hlavným víťazom stali vzorované plavky, dvojdielne s push-up efektom, s viazaním okolo krku.