Firma, ktorá je celosvetovým lídrom v oblasti komunikácie farieb a poskytovateľom profesionálnych farebných štandardov pre rozličné odvetvia dizajnérskeho priemyslu, sa rozhodla pre rok 2016 určiť dva dominujúce farebné odtiene. Ide o Rose Quartz a Serenity. Prvá už z názvu naznačuje, že ide o pudrový odtieň ružovej farby. Druhá je zase nežným pastelovým odtieňom modrej.
Hoci sa okamžite objavili názory, že tieto farby navodzujú atmosféru príchodu bábätka do domácnosti a farebných odtieňov, ktorými sa diferencujú pohlavia, zástupcovia značky upozorňujú, že to nebol ich cieľ a ani úmysel. Ružový odtieň má totiž vyjadriť teplú a nežnú náladu a modrá zase akúsi uvoľnenosť a pokoj. Ani jedna z farieb vraj nie je totožná s tónmi takzvanej detskej ružovej či modrej.
O dominancii pastelových farieb presvedčilo už v tomto roku niekoľko značiek. Jednou z nich bola napríklad talianska Prada, ktorej kolekcia na jeseň a zimu 2015 obsahovala jedovaté neónové tóny, ale aj ružovú či nežnú belasú. Možno aj preto sa ako jeden z kľúčových motívov Pantone objavila titulná strana magazínu Harper's Bazaar s topmodelkou Rosie Huntington-Whiteleyovou oblečenou v šatách značky. Ružovo-belasá nálada tohto titulu vraj dokonale vystihuje farebnú dominanciu budúceho roka.
Ako upozornil magazín Wall Street Journal, príťažlivosť pastelov sa ukazuje už dlhodobo. Poukazuje napríklad na odtieň nahej ružovej, ktorá je veľmi podobná „rose quartz“ a ktorá patrí medzi najpredávanejšie farby v rámci dizajnu dámskych odevov. Aj kvôli tomu, že táto pastelová ružová je príliš nežná a romantická pre mužov, rozhodli sa v Pantone tentoraz zvoliť dve farby na rok 2016.
Tón pastelovej modrej Serenity môže byť alternatívou pre mužov – nesie v sebe mäkkosť a istú jemnosť, ale zároveň sviežosť a intenzitu, ktorá vynikne v kombinácii s farbou pokožky, urastenou postavou či farbou očí.
Riaditeľka oddelenia farieb v Pantone Leatrice Eiseman však upozorňuje, že aj samotná kombinácia farieb môže byť pre mužov zaujímavá. „Z hľadiska biznis módy vytvára priestor pre veľmi zaujímavé kombinácie a alternatívy,“ upozornila podľa WSJ.
Samozrejme, farby sa nepremietnu len do odevného dizajnu. Už dnes sa na trhu nachádzajú napríklad kuchynské spotrebiče v pastelových farbách. Kontrast pastelov v ružovej a modrej sa uplatní najmä v bytových doplnkoch či dekoráciach.
Nemožno zabúdať ani na kozmetický priemysel – špeciálne jeho dekoratívnu sekciu. Naznačenie trendových farieb sa určite tak, ako po minulé roky, premietne do podoby nových odtieňov očných tieňov, ceruziek, rúžov a tiež lakov na nechty.