Dries van Noten
Kráľ dezénov sa pochlapil. V novej kolekcii odprezentoval opulentný koktejl potlačí a odleskov v často prekvapivých kombináciách. Inšpiráciou mu pritom boli najmä hviezdy zlatej éry Hollywoodu a obdobie, v ktorom sa ženský odev definoval siluetou, ale aj luxusnými detailmi. Van Noten opäť využíval brokát či žakar, nechýbali však ani jemné hodváby, satén, organza či pleteniny s lurexovým vláknom. Hoci farebná paleta skôr navodzovala jesennú atmosféru, dizajnér sa nebál kombinovať fialovú, purpurovú, zlatú alebo žiarivú modrú. Zaujímavými doplnkami sa stali rukavice či podkolienky, ktoré boli tiež bohato zdobené, alebo vyšívané.
Dior
Jedna z najnežnejších a ženských kolekcií parížskeho týždňa módy bola tá od Rafa Simonsa pre módny dom Dior. Belgičan poslal na mólo modelky v nežných kreáciách z jemného a priehľadného materiálu. V hre bolo vrstvenie, ale tiež forma odevov. Vlnkované lemy a prešívanie vytvárali grafické ilúzie na šatách či sukniach, pomáhali im k tomu aj skrátené svetríky s naberanými a bohatými rukávmi. Jedným z výrazných prvkov kolekcie sa stali šortky – nepopierajúce inšpiráciu dobovou spodnou bielizňou, prezentované však ako klasický zvrchný kus odevu. Viktoriánska inšpirácia sa kombinovala s modernými prvkami minimalistickej údernosti a rovných línií na sakách či nohaviciach.
Chanel
O luxuse a dokonalom vypracovaní v prípade kolekcií Chanel nemožno pochybovať. Rovnako ani o tvorivom duchu dizajnéra Karla Lagerfelda. Jednotlivé šou sú však vždy kompletnou oslavou módy, ktorá má vlastné pravidlá módy. Tentoraz zasadené do sveta zhonu a rýchlosti – na letisko značky Chanel. Nová chanelovská kolekcia čerpala niekedy trošku otrocky motívy z leteckých plôch – na modeloch sa objavovali línie evokujúce čiary na pristávacích dráhach, motívy lietadiel, ale tiež svetelné tabule v letiskových halách. V tomto všetkom sa však nestratili klasické chanelovské saká, tentoraz jemne predĺžené, niektoré s trojštvrťovými rukávmi. Objavili sa tiež nohavicové overaly, široké nohavice sa kombinovali s kruhovými sukňami alebo modelmi s rozšírením od kolien nadol.
Louis Vuitton
Dizajnér Nicholas Ghesquiere doposiaľ pod krídlami domu Louis Vuitton ponúkal skôr inšpiráciu návratmi do minulosti. Jeho dizajnové a tvorivé schopnosti reflektujúce moderný vývoj, technológie a spracovanie nových materiálov či klasických prvkov netradičnými spôsobmi, ktorými kedysi ohuroval v značke Balenciaga, sa však vrátili v plnej sile. Sám uviedol pre portál Style.com, že jeho nová kolekcia je snahou o pochopenie novej dimenzie, ktorá sa ocitla v životoch ľudí – digitalizácia a stále nové vynálezy a technológie. Výsledkom boli dokonalé kožené bundy s potlačami, sukne z kože rezanej laserom alebo sieťované topy pošívané krištáľmi či kovovým vláknom a cvokmi. Nechýbalo ani zapracovanie motívu loga značky, objavovalo sa na vestách či bundách. Celkový dojem kolekcie pôsobil veľmi moderne, miestami priam futuristicky, no zároveň v sebe ukrýval akúsi punkovú drzosť.
Valentino
Inšpirácia etnickými a folklórnymi vplyvmi je v kolekciách talianskej značky prítomná už niekoľko sezón. Ale kým doteraz zotrvávala v európskom priestore, alebo okúsila Ďaleký východ, v kolekcii na jar a leto 2016 prišla na rad Afrika. Modelky sa predvádzali v šatách s pestrými vzormi, detailmi zdobenia sa stalo perie, strapce či koráliky našívané v rurkovitých vzoroch na bundách, košeliach alebo šatách. Výrazným prvkom sa tiež stal batikovaný dezén, kamufláž, farebnosťou sa kolekcia upierala k farbám púšte, bojovému maľovaniu či prírodným odtieňom hnedej, okrovej, zelenej alebo oranžovej a šafránovej. Nechýbali ani florálne motívy či potlače zvierat – objavili sa na odevoch aj doplnkoch.
Balmain
Volány či prestrihy, prekladané pruhy látky, klietkové a sieťované štruktúry dekorované korálikmi či perličkami a štrasom, k tomu tiež koža, semiš a overená stávka na klasické sexy modely dielne so zvýraznenými plecami a úzkym driekom – taká bola kolekcia značky Balmain, ktorú v Paríži odprezentoval Olivier Rousteing. Toho čaká už o pár týždňov aj uvedenie špeciálnej kolaborácie so značkou H&M – parížska šou bola ukážkou toho, čo dostanú od neho zákazníčky ochotné utrácať v butikoch desaťtisíce eur a nie iba stovky. Základ estetiky však zostal a kolekcia mala jasnú cieľovku.
Hermés
Skutočná letná ľahkosť, neha a zároveň komfort spojený s luxusom – značka Hermés sa zamerala na uspokojenie ženy, ktorá túži po dokonalom odeve aj v bežných životných situáciach. Na móle sa striedali ľahké šaty, sukne a kardigany či blúzky s modelmi z najjemnejšej kože. Väčšina modelov nebola prvoplánovo uhrančivá, ale ich sila sa ukrývala v nenútenosti a jednoduchosti. Popri čiernej a modrej dostali priestor aj krémové odtiene, ale tiež horčicová, červená či telová, priam až mäsová farba ružovej. Väčšina modeliek predvádzala k šatám luxusné tenisky.
Anthony Vacarello
Pestrá a s novými prvkami – taká bola kolekcia dizajnéra Anthonyho Vacarella. Pre jeho stálu klientelu určite fungovali šaty s potlačou tváre modelky a múzy Anje Rubikovej. Išlo o sexi modely zdobené stovkami flitrovaných kovových cvočkov. Minisukne s prestrihmi, vybíjané cvokmi a lemované kožou vyzerali typicky vacarellovsky. Menej už košeľové blúzky a šaty s výraznými dekoratívnymi potlačami na snehobielom základe kombinované s denimom. Vacarello však vo všeobecnosti zostal sexi a provokatívny – potvrdili to aj kusy odevov s výrazným zdobným prvkom kovových kruhov, ktoré uchytávali látky a dodávali tak šatám nové proporcie a siluetu.
Stella McCartney
Britská rodáčka sa už niekoľko sezón ukazuje ako autorka šiat pre aktívne ženy. Jej kolekcia aj tentoraz stavala popri originálnom nápade na funkčnosti a komforte. Úpletové šaty pripomínali a vychádzali zo športových odevov. Úvod patril modelom s polo golierikmi, niekde sa kombinovali tielka z jemného materiálu s elastickými sukňami. Dominantou sa stalo káro, kombinované a zošívané v neočakávaných kombináciach. Druhým výrazným momentom kolekcie boli plisované modely, ktoré ohurovali farebnými kombináciami, ale tiež asymetrickými lemami, šikmým vrstvením, ktoré tak dodávali odevom netradičný rozmer.