
S novými kúskami a trendmi sa prezentovali známe mená ako Ralph Lauren, Vera Wang či Diane von Furstenberg a Carolina Herrera. Veľkú pozornosť však na seba strhli aj Prabal Gurung, Hood by Air alebo ateliér Delpozo, v ktorého čele tvorí dizajnér Josep Font. Tie najzaujímavejšie trendy sme zhrnuli v nasledujúcich riadkoch.
Kožušiny a luxus
Väčšina návrhárov nebrala ohľady na ochranárov prírody, kožušina sa v masívnom množstve objavila u mnohých kľúčových hráčov na trhu. Kožušinové detaily ako lemy na rukávoch alebo spodné lemy kabátov dopĺňal luxusný materiál na kabelkách a rukaviciach (Michael Kors) či dokonca čižmách (Prabal Gurung). Výrazným prvkom sa stali kožušinové vesty a štóly aranžované okolo tela (Jason Wu). Jeden z najkrajších kožuchov prezentoval dizajnér Joseph Altuzarra – jeho baby pink odtieň v kombinácii so sexi rafinovanými šatami na spôsob 70-tych rokov vyznel úchvatne. Prekvapil naopak Ralph Lauren – ten v rámci etických princípov práce s materiálmi stavil na ovčiu vlnu, ktorá však bola spracovaná tak, že vyznievala ako pravá kožušina.

Voda a jej podoby
Jednou z najvýraznejších kolekcií sa stala tá od 76-ročnej dizajnérky Caroliny Herrery. Sama autorka naznačila pre módne periodiká, že vychádzala z inšpirácie vodou, jej podôb, farieb a skupenstiev. To sa premietlo do potlačí na šatách, siluet a strihov. Herrera uchvátila večernými šatami, ale aj dennými modelmi s výraznými printami či zdobením s pomocou peria, kašmíru alebo vlny. Kolekcii dominovali odtiene modrej a sivej v kombinácii s antracitovou a bielou. Modrá vo svojej najčistejšej a žiarivej podobe si našla miesto aj u Marca Jacobsa v rámci jeho línie Marc by Marc Jacobs. Oslovila aj Diane von Furstenbergovú či Donnu Karan v rámci jej línie DKNY. U Diane von Furstenbergovej bola zjavná aj inšpirácia estetikou 80-tych rokov. Ona sama priznala, že vychádzala z filmu Podnikavé dievča. V páse zdôraznené modely zavinovacích šiat boli veľmi lichotivé pre figúru, sexi a zároveň elegantné.

Avantgarda
Predstavitelia mladej módnej generácie, no zároveň už etablovaní tvorcovia Alexander Wang a ateliér Proenza Schouler, nesklamali. Kým Wang stavil na výraznú gotickú estetiku s punkovými prvkami a ponúkol veľa kože, zdobenia cvokmi a prestrihmi, u Proenzy sa inšpirovali moderným umením a konkrétne hnutím umelcov venujúcich sa abstraktnej maľbe. Šaty s výraznými prestrihmi doplnené sieťovinou boli neprehliadnuteľné, kabáty v sebe niesli akúsi etnickú inšpiráciu, no zároveň vďaka množstvu rozparkov a prestrihom vo fazóne pôsobili veľmi extravagantne. Kolekciou nesklamal ani Marc Jacobs, ktorý venoval svoju novú líniu Diane Vreelandovej a jednotlivé modely prezentoval ako silnú inšpiráciu touto ženou, ktorá v minulosti šéfovala magazínu Vogue.

V army tóne
Odtiene hnedej a vojenskej zelenej, ale aj machovej a olivovej zelenej získali výrazný priestor a zaradia sa určite k horúcim trendom budúcej jesene. U Jasona Wu to boli ženské modely tubových šiat, predĺžených topov, hodvábnych blúzok s viazačkou či veľmi príťažlivých nohavíc obkresľujúcich ženskú figúru. Dizajnér Michael Kors stavil na tóny hnedej, ktoré dopĺňala šafránová a horčicová. Jeho šaty zdobené perím našívaným do tvarov kvetín boli delikátne. Rovnako však streetová móda kabátov a vlnených verzií trenčkotov. Aj u Ralpha Laurena si hnedá našla veľké miesto. Odevy boli o komforte – vlnené nohavice jemne rozšírené v oblasti stehien dopĺňali štóly so strapcami, kašmírové roláky alebo pončá a peleríny.

Rozprávková animácia
Jednu z vizuálne najkrajších kolekcií uviedol v New Yorku ateliér Delpozo s dizajnérom Josepom Fontom. Nezameniteľné farebné kombinácie, strihy presné a ostré ako dokonalé origami boli pohladením pre dušu aj oči. S veľkým záujmom sa čakalo aj na debut Petra Coppinga v ateliéri Oscar de la Renta. Tvorca, ktorý spájal svoje meno so salónom Nina Ricci, preukázal, že po smrti De la Rentu môže byť dôstojným nástupcom. Najmä spoločenským modelom nechýbali uchvacujúce detaily, ktoré už mierili do sféry couture. Denné modely ako kabáty, sukne, skrátené saká či puzdrové šaty boli z luxusných materiálov a tiež bohato zdobené v duchu „delarentovskej“ estetiky.