Plánujte vopred
Vždy si deň vopred naplánujte, čo na druhý deň potrebujete vybaviť. Čo stihnete, odfajknite. Získate tak prehľad a hlavne na nič nezabudnete – nebudete v očiach druhých pôsobiť roztržito.
Začnite najťažšou úlohou
To, čo vás najviac desí, neodkladajte „na zajtra“, ani na neskôr, práve naopak, vybavte to čo najskôr. Budete sa cítiť slobodnejšie a motivovanejšie. Povzbudí vás to. Ak to dokážete, ostatné úlohy už budú hračkou.
Prečo to robíte?
Pomôže vám, ak budete mať jasno v tom, prečo jednotlivé činnosti vôbec robíte. Aký je za tým dlhodobý cieľ? Dosiahnutie konečného výsledku vás prinúti pracovať efektívnejšie.
Navrhnite si pracovisko podľa seba
Ak sa vo svojej pracovni či na pracovisku cítite dobre, aj práca vám pôjde lepšie od ruky. Je tu však jedno veľké ale. Všetko, čo nepotrebujete, by malo zmiznúť z vášho dohľadu. Na upratanom pracovnom stole sa jednoznačne pracuje rýchlejšie a efektívnejšie.
Povedzte nie
Nemôžete mať na starosti všetko. Ak si toho vezmete na plecia priveľa, ľahko stratíte prehľad a stres vám vpadne do života. Preto musíte svojim kolegom a kolegyniam vedieť povedať nie, keď vás o niečo žiadajú.
Pauzy sú dôležité
Kto veľa pracuje, musí aj oddychovať. Odpočinok je dôležitý pre všetkých, ktorí chcú efektívne pracovať. V ideálnom prípade by sme si mali urobiť malú pauzu po 90 minútach, po štyroch hodinách dlhšiu, 30-minútovú.
Nezanedbávajte sa
Aj to, čo sa deje „mimo“ práce, má na ňu veľký vplyv. Dbajte o pitný režim, vyváženú stravu a dostatočne veľa spite!