Bolí vás chrbát? A sedíte v práci správne?

Asi 80 percent z nás, čo denne pracujeme v kancelárii, trápi bolesť chrbta, alebo sme sa aspoň raz v živote stretli so "seknutím v krížoch".

, 21.07.2017 09:30
práca, kancelária, žena, pracovisko, Foto:
Ilustračné foto.

Môže za to v prvom rade nesprávne držanie tela a sedenie. A pritom stačí málo a bolestiam chrbta môžeme celkom predísť.

Monitor

Monitor by mal byť od očí vzdialený na dĺžku ramena. Ak je obrazovka príliš blízko, držanie tela je kŕčovité, čím dochádza k napätiu v ramenách a krku.

Výšku monitora treba umiestniť tak, aby pohľad padal v miernom uhle smerom nadol. Krk sa oslobodí a ani oči nebudú také namáhané.

Klávesnica a myš

Klávesnica a myš by mali byť umiestnené vedľa seba, aby boli lakte v jednej výške. Týmto spôsobom predídeme permanentnému jednostrannému zaťaženiu.

Stoličky a sedáky

Pri sedení nakloňte panvu zľahka dopredu. Pomôžu ergonomické stoličky a sedáky. Dolná časť chrbta tak ostane v prirodzenej polohe, medzistavcovým platničkám a svalom sa uľaví.

Prispôsobte si stôl a stoličku na vlastnú výšku tela. Len tak môžete pohodlne sedieť. Pri výpočte ergonomického sedenia vám pomôže online kalkulačka.

Neseďte, hýbte sa

Osvojte si pohyb v kancelárii. Ak niečo potrebujete od kolegu, radšej za ním zájdite, nepíšte mu mail. Veľmi dôležité je tiež veľa piť. Využite každú príležitosť pohnúť sa – znova sa postaviť, prejsť, zájsť do kuchynky, napustiť si vodu do fľaše, nepoužívať výťah…

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #chrbát #bolesť #napätie #oči #stolička #držanie tela #krk

+ Aj rýchla chôdza by vám mohla pomôcť, hlavne nezaťaží kĺby..
Nie je všetko také zlé ako sa dá, skúste sa na...

+ Večerať by ste mali len ľahké jedlá, ktoré nezaťažujú organizmus na noc.
Práca v tíme vám vyhovuje, nezabúdajte,...