Tri slová, ktoré škodia vašej kariére

06.04.2016 11:00
žena, kancelária, prezentácia
Ktorým slovám sa treba v pracovnej komunikácii vyhnúť? Autor:

Viete, ktorým slovíčkam sa treba v kancelárii vyhýbať?

Ale

Tri písmená dokážu behom sekundy zmeniť pozitívnu vetu na negatívnu. „Šéf, všetko sa mi podarilo, ale…“ či „Môj klient s projektom súhlasil, ale…“ V pracovnej komunikácii jasne opíšte, v čom ste dobrá. Ľudia si to zapamätajú. Ak urobíte niečo zle, priznajte to bez zbytočného „obaľovania“ do množstva slovíčok.

Skúsim to

Opäť chyba! V práci nie ste preto, aby ste niečo skúšali na dva či tri pokusy… Nie! Zadanú úlohu by ste mali zvládnuť na prvý pokus. A keď nie, tak o svojej neistote nedávajte hneď vedieť. Pre seba si to skúšajte koľko chcete, pred nadriadeným to prezentujte ako „hotové“.

Niekedy

Rada sa v komunikácii s ľuďmi schovávate za slovíčka niekedy, najmä, ak vám nie sú práve "po chuti? Niekedy si zavoláme, nikedy sa stretneme, niekedy… Vo vašej reči to znamená, nikdy. A presne toto posolstvo slovíčkom niekedy vysielate aj v zamestnaní. Niekedy znamená nikdy. Nič pozitívne z vašich slov si v práci nevezmú. Nad všetkým totiž svieti slovo niekedy, ktoré je samé o sebe také neurčité, že zbytočným vysvetľovaním len zdržiavate seba a okolie.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#úspech #postup #slová #nadriadený
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nespokojnosť s lekárskou starostlivosťou budete riešiť cez vašu poisťovňu.
Máte pocit, že financie viac...

+ Nedvíhajte ťažké predmety, odmietnuť túto činnosť nie je žiadna hanba.
Sústredíte sa na to, čo teraz...