Ale
Tri písmená dokážu behom sekundy zmeniť pozitívnu vetu na negatívnu. „Šéf, všetko sa mi podarilo, ale…“ či „Môj klient s projektom súhlasil, ale…“ V pracovnej komunikácii jasne opíšte, v čom ste dobrá. Ľudia si to zapamätajú. Ak urobíte niečo zle, priznajte to bez zbytočného „obaľovania“ do množstva slovíčok.
Skúsim to
Opäť chyba! V práci nie ste preto, aby ste niečo skúšali na dva či tri pokusy… Nie! Zadanú úlohu by ste mali zvládnuť na prvý pokus. A keď nie, tak o svojej neistote nedávajte hneď vedieť. Pre seba si to skúšajte koľko chcete, pred nadriadeným to prezentujte ako „hotové“.
Niekedy
Rada sa v komunikácii s ľuďmi schovávate za slovíčka niekedy, najmä, ak vám nie sú práve "po chuti? Niekedy si zavoláme, nikedy sa stretneme, niekedy… Vo vašej reči to znamená, nikdy. A presne toto posolstvo slovíčkom niekedy vysielate aj v zamestnaní. Niekedy znamená nikdy. Nič pozitívne z vašich slov si v práci nevezmú. Nad všetkým totiž svieti slovo niekedy, ktoré je samé o sebe také neurčité, že zbytočným vysvetľovaním len zdržiavate seba a okolie.