Pracujete z domu? Tu je desať zásad, ktoré si treba osvojiť

26.10.2015 09:00
práca, žena, pyžamo, počítač
Aj práca z domu musí mať isté pravidlá. Autor:

Práca z domu - áno či nie? Ak budete mať plán, bude sa vám pracovať ľahšie.

Ak môžeme urobiť z vlastného bytu svoju trvalú kanceláriu, má to nepochybne svoje výhody, napríklad to, že sa vyhneme rannému zhonu a dopravným zápcham. na druhej strane to prináša aj isté nevýhody. Či už to je to chladnička – pokušiteľ alebo obmedzenie sociálnych kontaktov. Stačí však desať malých zmien v každodennej rutine, aby sme obmedzili negatívne efekty a dokázali dobre spojiť prácu doma so zdravým životným štýlom, píše taliansky denník Corriere della Sera.

Ak pracujeme doma, je takmer nemožné odolať pokušeniu dať si vo chvíľach stresu niečo dobré pod zub. Preto je dobré „vyčistiť“ chladničku od nezdravých pochutín a dopriať si radšej čerstvé alebo sušené ovocie a zeleninu, ktoré si môžeme pokrájať a počas dňa chrúmať. Spočiatku sa môže zdať taká zmena obtiažna, ale čoskoro si zvyknete a váš organizmus vám za ňu poďakuje.

Keď odstránime z dohľadu všetky mastné a vysoko kalorické pochutiny, nasleduje druhý krok – veľa piť. Podľa výsledkov výskumu prezentovaného na konferencii American Chemical Society znižuje vypitie ôsmich pohárov vody denne chuť dať si niečo dobré mimo hlavné jedlo.

Aby ste zvýšili svoju výkonnosť, nesadajte si k počítaču v pyžame. Štúdia publikovaná v ScienceDirect ukázala, že keď sa ľudia, ktorí pracujú doma, oblečú tak, akoby šli do úradu, dokážu sa lepšie sústrediť.

Všetkých, ktorí pracujú doma, napadne pospať si až do obeda a potom sa sporadicky pustiť do práce. To však organizmu sťažuje možnosť prispôsobenia na normálnu pracovnú rutinu. Lepšie je teda naprogramovať si deň a pracovať vždy v rovnakých hodinách.

Dôležité je robiť prestávky, či už sa prechádzku po byte alebo vyvenčíte psa. Prestávka každú hodinu zvyšuje výkon mozgu a kreatívne myslenie. Do práce sa pustíte s obnovenou pozornosťou. Desať minút pobytu na čerstvom vzduchu umožní organizmu posilniť zásoby vitamínu D dôležitého pre imunitný systém a zdravé kosti.

Domáce prostredie umožňuje medzi prácou cvičiť, pretiahnuť si chrbticu, štvrťhodinku venovať joge alebo sa pred jedlom trochu prebehnúť. Ak sa raz alebo dvakrát týždenne oblečiete do športového dresu, pomôže vám to zostať aktívnymi po celý deň.

Vytvorte si oddelený pracovný priestor. Nemusí to byť celá miestnosť, stačí písací stôl, ale je dôležité, aby bol oddelený od priestoru určeného na odpočinok a relaxáciu. Prispieva to k rovnováhe medzi prácou a zdravým životným štýlom.

Hoci sa spočiatku zdá byť úžasné, že môžete pracovať doma, neskôr sa môžete cítiť ako vo väzení. Aby ste nepocítili k svojmu pracovnému kútiku nenávisť, nájdite si alternatívne riešenie, či už ide o kaviareň s wi-fi, verejnú knižnicu alebo mestský park.

Prácu posediačky vystriedajte za prácu v stoji. Pracovný pult je alternatívou tradičných písacích stolov. Nie náhodou ho používali aj Ernest Hemingway, Charles Dickens a Leonardo Da Vinci, keď vytvárali niektoré zo svojich najlepších diel. Výskum americkej Mayo Clinic v Rochesteri ukázal, že takto pracujúce osoby sú menej náchylné k obezite, rakovine a cukrovke druhého typu.

Tieto pracovné pulty sú síce drahé, ale je to investícia do zdravia. A nielen to. Štúdia profesora Avner Ben-Nera z Minnesotskej univerzity ukázala, že takýto pult doplnený bežeckým pásom zvyšuje aj produktivitu práce.

Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Tento deň sa bude vyvíjať priaznivo, bolesti natrvalo ustúpia.
Nemeňte sa na nikoho iného, buďte vždy sama...

+ Nejedzte priveľa cukru, mohol by vám viac uškodiť ako pomôcť.
Nenakupujte len tak bezhlavo, potrebujete...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk