Bohužiaľ, väčšina zamestnancov má „nad sebou“ niekoho, s kým až tak veľmi spokojní nie sú.
Niekedy sa však stanú situácie, keď cítite, že v zamestnaní sa niečo deje. Ibaže neviete čo. Zo začiatku si vravíte, že šéf má asi len zlú náladu. Neskôr, začínate šípiť, že nie je všetko tak, ako by malo byť. Keď sa nepríjemné situácie začnú hromadiť už viete, že máte problém.
Klára pracovala ako referentka v obchodnej spoločnosti. Už pri pracovnom pohovore, cítila, že jej šéfka nie je príliš príjemná osoba. Ale Klára ako večná optimistka tomu dala šancu. „Povedala som si, že nebudem ľudí súdiť podľa prvého dojmu. Bola to chyba. Keby viem, čo je moja budúca šéfka zač, určite sa rozhodnem pre inú pracovnú ponuku. Zo začiatku šéfka chodila so mnou na obedy a snažila sa tváriť priateľsky. Mala som zbystriť pozornosť, keď na obede so mnou ohovárala všetky kolegyne, najmä však jednu z nich, Zdenku. Označovala ju za absolútne neschopnú a najradšej by ju podľa jej slov vyrazila. Nemohla. Táto kolegyňa bola totiž sestra majiteľa firmy. Hádam neexistoval vo firme niekto koho by moja šéfka neohovárala. Keď som sa do týchto intríg nezapájala, odrazu nastala zmena. Najskôr prestala chodiť so mnou na obedy. Vtedy som tomu neprikladala význam. Potom odrazu kritizovala akúkoľvek moju prácu a začala so mnou komunikovať iba mailom. A to sme sedeli v jednej kancelárii. Prestala mi odpovedať na pozdrav, ignorovala ma keď som sa jej niečo pýtala a odrazu bola so Zdenkou "naj kamoška“. Keď so mnou prestali kolegyne komunikovať pochopila som, že toto sa asi nespraví a ja som vo firme osoba nežiadúca."
Podľa týchto znakov zistíte, že ste pravdepodobne na čiernej listine svojho šéfa:
1. Kolegovia sa s vami odrazu prestanú baviť a vy neviete prečo. Veď doteraz bolo všetko v poriadku a nemali ste žiadne konflikty.
2. Keď vojdete do miestnosti všetci odrazu stíchnu, i keď viete, že predtým sa veselo bavili.
3. Dáva vám nezmyselné úlohy a termíny, ktoré nemôžete splniť.
4. Vašu prácu dáva robiť kolegovi a vás postupne odstriháva zo všetkých projektov.
5. Keď sa stretnete, nepozdraví/ neodzdraví vás.
6. Komunikuje s vami zásadne prostredníctvom mailu, hoc sedíte blízko seba či v jednej kancelárii.
7. Nezadáva vám jasné úlohy, zahmlieva alebo dáva protichodné príkazy. Prípadne vám náročky nepovie čo od vás vlastne chce.
8. Neustále vás kontroluje i keď si svoju prácu robíte riadne.
9. Ignoruje vás. Keď sa rozpráva s vašimi kolegami, otočí sa vám chrbtom, prehliada vás a tvári sa akoby ste v kancelárii ani neboli.
10. Komunikuje s vami nepríjemným úsečným tónom. Naopak k vašim kolegom je milý až žoviálny.