Existuje jednoznačný recept ako sa s takýmto problémom vysporiadať?
Nuž, musíme vás upozorniť, že univerzálny recept „ako na to“ určite neexistuje. Je to najmä preto, že každý z nás je iný, každá situácia je iná a najmä nie všetci kolegovia a nadriadení sú rovnakí. Ideálne je, ak sa s trápnymi situáciami na pracovisku naučíme žiť alebo ešte lepšie nájsť v nich aspoň štipku humoru. Veď s ním sa predsa všetko ľahšie zvláda.
„Nedávno sa mi stala naozaj nepríjemná vec“. Spomína marketingová manažérka Soňa. „Svojmu šéfovi som odoslala mail s veľmi nepríjemným preklepom. V ňom som mu posielala podklady k najnovšiemu propagačnému letáku. Bohužiaľ, som tovar, ktorý máme v akcii nechtiac premenovala. Vznikla z toho vulgárna nadávka. Keď som ho odoslala a zistila, čo sa stalo, krvi by sa vo mne nik nedorezal. Nevedela som, ako reagovať. Napísať ospravedlňujúci mail? Ísť okamžite za šéfom a čakať na ortieľ? Alebo sa tváriť, že sa nič nestalo? Zvolila som taktiku ospravedlnenia sa cez mail s poslaním nových podkladov. Prekvapila sa šéfova reakcia: " Ďakujem, ten preklep som si ani nevšimol, až kým ste ma na neho neupozornili.“ A viac sme to už nikdy nerozoberali."
Martin pracuje vo veľkej nadnárodnej spoločnosti. Je vo svojom odbore naozaj trieda. Jedinou jeho slabosťou je to, že si nevie zapamätať mená. Jana, Jolana aj Jarmila je pre neho to isté meno. Dokonca, ani meno svojej budúcej manželky si dlho nevedel zapamätať. Neraz ju predstavil úplne iným, hoc na rovnaké začiatočné písmeno. Problém nastal, keď po rokoch v štátnej službe, kde sa už ako tak naučil, ako sa kto volá, zmenil pracovné miesto. Práve tam mal ako vyšší manažér prichádzať do kontaktu s množstvom podriadených aj nadriadených. A naučiť sa aspoň tých najdôležitejších bol pre neho krst ohňom. Martin sa musel neraz ospravedlňovať za skomolenie mena či priezviska. Nakoniec to vyriešil celkom vtipne, keď rozposlal celému oddeleniu mail, že k dokonalosti mu chýba pamätať si mená, tak prosí o trpezlivosť. A mal naozaj úspech.
Päť najtrápnejších situácií na pracovisku:
1. Odošlete súkromný mail nadriadenému.
2. Chodíte s rozopnutým zipsom, vykúkajúcou podprsenkou či sukňou zastrčenou v nohavičkách…jednoducho máte na sebe niečo, čo vyvoláva minimálne úsmev alebo chichotanie kolegov.
3. Mýlite si mená kolegov, nadriadených a obchodných partnerov.
4. Na firemnom večierku vypijete viac ako sa patrí…
5. Nevyjadrujete sa príliš lichotivo o šéfovi alebo kolegovi a on stojí práve za vami.