10 tipov ako si to nepokašľať na novom pracovisku

Nové pracovné miesto so sebou nesie množstvo stresu. Ako vás prijme kolektív? Akého budem mať šéfa? Budú so mnou spokojní?

17.11.2014 17:00
práca, zamestnanie, pohovor Foto:
Pri podpise pracovnej zmluvy si dobre preštuduje, čo je vašou náplňou práce.
debata

Všetky tieto a podobné otázky určite víria v hlave nejedného nového zamestnanca.

Chcete sa i vy vyhnúť trapasom, nepríjemnostiam či nedajbože odchodu hneď v skúšobnej dobe? Zapamätajte si našich 10 tipov ako úspešne "zapadnúť“ v novej práci.
1. Pri podpise pracovnej zmluvy si dobre preštuduje, čo je vašou náplňou práce. Ak vám niečo nie je jasné, radšej sa spýtajte. Predídete tým nepríjemným konfrontáciách, čo ste mali urobiť a neurobili ste. To by naozaj nebol dobrý začiatok.

2. Nájdite si spriaznenú dušu. Napríklad i kolegyňu, ktorá sedí vedľa vás, alebo niekoho iného, kto vám je sympatický. Na neho sa potom obráťte s prosbou, aby vás uviedol do kolektívu a poukazoval, kde sa čo vo firme nachádza.

3. Pýtajte sa. Ak niečo nebudete vedieť, nehanbite sa spýtať. Je úplne jedno, či sa vaša otázka týka programu s ktorým budete pracovať alebo toho či je káva vo firme grátis. Veď, predsa v každej firme je to inak.

4. Buďte milý, priateľský a usmievavý. Zamračených a nepríjemných ľudí sa väčšina stráni. A to asi nie je to, čo na novom pracovisku potrebujete.

5. Snažte sa v prvých troch mesiacoch neochorieť ani neisť na OČR s dieťaťom. Ak taká situácia nastane a vy nemáte iné riešenie (babky, manžel, opatrovateľka…), navrhnite šéfovi, či by ste pár dní nemohli pracovať z domu. Je to lepšie, ako po dvoch týždňoch práce, byť ďalšie dva doma.

6. Nehovorte o svojich rodinných či partnerských problémoch novým kolegom, nech by sa vám zdali akokoľvek sympatickí. Nikdy neviete, čo sa za milým úsmevom skrýva a či to nie je práve kolega, ktorý si "brúsil zuby“ na vaše pracovné miesto.

7. Neklebeťte! Zapájať sa do ohovárania kolegov, ktorý poznáte chvíľu je naozaj nevhodné a môže vám to spôsobiť veľmi nepríjemné chvíle.

8. Nesnažte sa niečo meniť. Ak niektoré veci fungujú vo firme inak, ako ste zvyknutí, začiatok pracovného pomeru naozaj nie je najlepší čas na to, aby ste to nejako menili alebo podsúvali vlastné návrhy na zmenu. Na to bude čas neskôr.

9. Zapájajte sa do kolektívu. Chodia vaši kolegovia z kancelárie spoločne na obed? Nevyhýbajte sa im. Slušne sa spýtajte či sa môžete pridať. Máva firma nejaké aktivity po pracovnej dobe (oslava narodenín, športové aktivity, návšteva divadla…)? Pridajte sa k nim!

10. Ak nastanú na začiatku nejaké spory, vyjasnite si ich hneď. Zabránite tak prehlbovaniu malého problému do antipatie či nevraživosti.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #práca #šéf #kolegovia #nové miesto

+ Alkoholom si sami ničíte svoje telo a zdravie, popremýšľajte nad tým.
Konštruktívna spätná väzba vedie k...

+ Naslúchajte svojmu telu, ono vie, čo je pre vás najlepšie.
Flexibilita a prispôsobivosť otvoria nové možnosti....