Jednoduché a rýchle jedlo, ktoré podporí zdravie. Spoznajte quinou

Tvári sa ako obilnina, ale v podstate ňou nie je. Pestuje sa pre svoje unikátne vlastnosti a v Južnej Amerike ju Inkovia uctievali ako posvätnú. Dnes si ju môžeme dopriať na tanieri prakticky každý deň, no málokto to využíva. Pritom neobsahuje lepok a označuje sa ako superpotravina. A nie je to len marketingový ťah.

06.01.2022 10:00
quinoa, pseudoobilnina Foto:
Quinoa sa hodí do polievok, ako príloha či do šalátu.
debata

Plná proteínov

Quinoa poteší nielen celiatikov. Pretože si môžu vychutnať jej pravú chuť bez obáv zo zažívacích problémov. Neobsahuje lepok, ale je plná rastlinných bielkovín. Až 14 gramov bielkovín na sto gramov plodiny poteší všetkých, ktorí sa snažia o svaly a pekné telo. Skvelou správou je, že kompletný proteín obsahuje všetkých deväť esenciálnych aminokyselín. Teda takých, ktoré si naše telo nedokáže vytvoriť a jediným zdrojom je strava.

Bielkoviny nie sú všetko

V malých semienkach sa toho skrýva značne dosť. Ide o celý komplex vitamínov a živín v prírodnej forme. Obsahuje vitamín A, B, B2, B3, B6, B8, kyselinu listovú a vitamín E, flavonoidy aj mangán, fosfor, horčík, železo, zinok, meď, draslík, vápnik, sodík a selén. Dá sa povedať, že si stačí dať quinou a ušetríte za multivitamíny.

menopauza - návaly tepla - žena v prechode Čítajte aj Kotvičník zemný. Tajomná rastlinka, ktorá pomôže nielen v posteli

Čo všetko dokáže quinoa?

Nie je toho málo. Vďaka obsahu horčíka podporuje kosti a ich rast. Jej prednosťou je aj pozitívny vplyv na zníženie cholesterolu a tým si chránite srdce. Obsahuje komplexné sacharidy, preto ju možno radiť k potravinám s nízkym glykemickým indexom. Zároveň sa železom podpisuje na boji proti chudokrvnosti a dodáva energiu potrebnú na každý deň.

Nahradí každú prílohu

Ako je quinoa skvelá účinkami, tak ešte fantastickejšia je na tanieri. Pretože plnohodnotne nahradí akúkoľvek ryžu, ale aj zemiaky. Je farebná, biela, červená aj čierna a preto sa skvele hodí aj do šalátov. Je to ideálna alternatíva príloha a jej maslová chuť v kombinácii s priaznivými účinkami si vás naozaj získa. Využite ju aj vo svojej kuchyni. Budete štíhlejší, zdravší a samozrejme vďaka tomu aj spokojnejší.

Super jednoduchá príloha

Ak už sypeme na quinou superlatívy, tak pokojne pridáme ešte jeden a ním je rýchly spôsob prípravy. Stačí hrnček tejto plodiny dobre prepláchnuť studenou vodou. Ideálne ju nechať minimálne hodinu až dve napučať. Potom ju dať do hrnca a zaliať dvoma hrnčekmi vody. Potom už len povarte 15 minút a o skvelé jedlo máte postarané. Stačí dochutiť a starosti s prípravou obeda sú za vami.

Profesionálny kondičný tréner Maroš Molnár, ktorého poznáme z televíznej relácie Extrémne premeny, nám predstaví recept na nutrične vyvážený chutný obed alebo večeru.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #vitamíny #zdravá strava #príloha k jedlu #bielkoviny #quinoa #bezlepkové jedlá
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy