5 jedál a nápojov, ktoré pomáhajú znížiť stres

05.01.2021 13:00
muž, prichytený, maškrtenie, sladkosti, hriech
Ľudské telo v strese totiž stále počíta s útekom alebo obranou a preto sa snaží zásobiť energiou. Autor:

Stres možno považovať za jeden z hlavných faktorov priberania. Pre mnohých ľudí v strese je plná chladnička nádejou na vyrovnanie emocionálnej nepohody. Sladké jedlá však problém neriešia, akurát vám pridajú na váhe. Ak chcete znížiť stres a nepribrať, zvoľte správne alternatívy.

Prečo zo stresu priberáme?

Zo samotnej stresovej reakcie človek nepriberie. Avšak stres spôsobuje niekoľko zmien v ľudskom tele, ktoré nás ženú do chladničky a siahame hlavne po sladkostiach. Rýchlom zdroji energie. Ľudské telo v strese totiž stále počíta s útekom alebo obranou a preto sa snaží zásobiť energiou. No nakoniec maximálne odídete do obývačky. A cukry sa začínajú premieňať na tuky. Sladkosť počas ťažkých dní pre mnohých „kúskom“ radosti, ktorá však namiesto potešenia spôsobí priberanie.

Mača čaj

Nie je to obyčajný čaj. Pretože na rozdiel od zeleného alebo čierneho čaju pijete s mača čajom aj pomleté čajové lístky. Mača čaj je bohatý na L-theanín, neproteínovú aminokyselinu, ktorá redukuje stres. Navyše čaj vám dodá energiu bez kalórií. Je to taký refreš, ktorý vás na jednej strane upokojí na druhej energeticky správne nabudí.

Artičoky

U nás zriedkavé, no na juhu Európy bežnou súčasťou stravovania. Aj to môže byť tajomstvo, prečo sú viac v pohode, ako my na „severe“. Artičoky totiž obsahujú probiotiká a majú vysoký obsah vlákniny, ktorá podporuje rast správnych baktérií. Tie majú okrem dobrého trávenia schopnosť podporovať imunitu a eliminovať stres.

Cesnak

Štúdie ukazujú, že konzumácia cesnaku pomáha nielen znižovať hladiny stresu, ale bojuje aj proti úzkosti a depresiám. Obsahuje zlúčeniny síry, ktoré v tele zvyšujú hladiny glutatiónu. Antioxidantu, ktorý zvyšuje ochranu tela pred stresom. Cesnak súčasne znižuje aj krvný tlak, ktorý je tiež často vedľajším účinkom dlhodobého stresu.

Slnečnicové semiačka

Majú vysoký obsah vitamínu E, ktorý je rozpustný v tukoch. Ten tiež dodávajú slnečnicové semiačka a výsledkom je rýchle pôsobenie tohto antioxidantu a redukcia stresu. Vitamín E je veľmi dôležitý pre duševné zdravie a dodáva aj mnoho potrebných látok, ktoré telu pomôžu vyrovnať sa so stresom.

Harmančekový čaj

Harmanček je bylina, ktorá je už od dávnych čias známa ako prostriedok na znižovanie úzkosti, depresie, zlej nálady a stresu. Harmanček vie efektívne znižovať hladinu kortizolu v krvi. Tým zlepšuje nielen náladu, ale aj podporuje lepší spánok. A rovnako nemá ani gram kalórií.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zdravé stravovanie #vyjedanie #stres #prejedanie sa #nezdravé jedlo #chudnutie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nezdravé potraviny nie sú to pravé pre vás, doprajte si zeleninu a ovocie.
Za prácu, ktorú ste odpracovali...

+ Chráňte si chrbticu teplým oblečením, prechladnutie by bolo dosť nepríjemné.
Nedajte sa zlomiť, nemyslite...