Zázračné semienka - hit moderného kulinárstva

29.09.2019 12:30
Fazuľka so sezamovými semienkami a s paprikou
Semienka v pokrmoch zvyšujú ich výživovú hodnotu aj lahodia oku. Autor:

Semienka sa stali doslova hitom moderného kulinárstva a výživy. Kuchári však pri nich spolu s ďalšími nadšencami – profesionálmi i laikmi - oceňujú nielen obsah zdraviu prospešných látok, ale aj ich orieškovú chuť a vizuálny efekt v jedle.

Zaujímavo menia jeho štruktúru, dopĺňajú prílohy k rybám či mäsu a obohatia aj dezerty, šaláty, polievky a nápoje. Doslova sa dá s nimi čarovať pri každom chode.

Quinoa s cviklou, rukolou a údenou mozzarellou

Na 4 porcie potrebujeme:
250 g quinoy, 150 g šalotky, 200 g olivového oleja, 700 g cvikly, 200 g medu, 300 ml balzamikového octu, soľ, 100 g rukoly, 250 g mozzarelly
Postup:
1. Cviklu umyjeme, dáme na alobal, pridáme med, polejeme balzamikovým octom a zabalíme do alobalu. Pečieme v rúre pri 160 °C 2 hodiny (záleží aj na veľkosti cvikly), upečenú cviklu necháme vychladnúť v alobale. Ošúpeme ju a nakrájame na malé kocky.
2. Quinou uvaríme v osolenej vode, scedíme. Šalotku očistíme a nakrájame nadrobno. Na panvicu nalejeme trocha olivového oleja, pridáme nakrájanú šalotku a na miernom ohni restujeme, pridáme nakrájanú cviklu a chvíľku opekáme, podlejeme balzamikovým octom, pridáme trocha medu, soľ a uvarenú quinou, všetko premiešame.
3. Ak je „quinoto“ veľmi suché, môžeme pridať vodu alebo červené víno (chuť jedla by mala byt jemne sladkokyslá). Odstavíme ho, pridáme umytú rukolu a podávame na tanieri. Mozarellu dáme do misky a údiacou pištoľou pridávame dym, misku zakryjeme a necháme chvíľku mozzarellu v dyme. Syr nakrájame na plátky a poukladáme na quinou.

Krúpková polievka s pikantným hovädzím rebrom

Na 4 porcie potrebujeme:
500 g hovädzích rebier, horčičné semienka, semienka koriandra, celé čierne korenie, 40 g červenej mletej papriky, 50 g olivového oleja, 20 g kečupu, 20 g sójovej omáčky, 20 g ustricovej omáčky, 20 g sladkej čili omáčky, 150 g cibule, 50 g cesnaku, 2 čili papričky, soľ, krúpy, 200 g zeleru sedano, petržlenová vňať
Postup:
1. Rebrá umyjeme, do hrnca k nim pridáme studenú vodu, celé čierne korenie, horčičné semiačka, koriandrové semiačka, soľ a dáme na platňu variť. Keď začne vývar vrieť, odoberieme penu, stíšime var a varíme, kým rebrá nie sú mäkké.
2. Olivový olej, strúčik očisteného cesnaku, sójovú omáčku, ustricovú omáčku, čili omáčku, soľ, kečup a červenú mletú papriku rozmixujeme na hladkú pastu. Horúce rebrá, z ktorých sme vytiahli kosť, namarinujeme a necháme vychladnúť – asi 12 hodín.
3. Cibuľu nakrájame nadrobno spolu s cesnakom. Vložíme do hrnca, pridáme olej a pomaly restujeme. Pridáme červenú papriku, krúpy a zalejeme precedeným vývarom. Varíme domäkka. Marinované rebrá nakrájame na tenké plátky a opečieme na panvici do chrumkava. Zeler sedano umyjeme, nakrájame na tenké hranolčeky a opečieme.

Recepty pripravil Richard Noskovič, šéfkuchár Residence Hotel & Club**** na Donovaloch

Mulgipuder alebo aj Krúpy so zemiakmi. Varí šéfkuchár Marcel Ihnačák

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#semienka #rukola #recept #quinoa #polievka #mozarella #krúpy #cvikla
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Dnešné raňajky si poriadne vychutnáte, budete mať pekný začiatok dňa.
Dáte prednosť vyššiemu platu pred...

+ Skoršie vstávanie nemusí byť vždy dobrý začiatok dňa.
Ku šťastiu budete potrebovať zamestnanie, ktoré vás...