Čo by nemalo chýbať na vašom stole v čase raňajok?

, 27.07.2017 15:00
volské oko - cholesterol - veselé raňajky.
Vajce je skvelým zdrojom kvalitných bielkovín. Autor:

Raňajky sú prvým jedlom dňa, preto si na nich nechajte záležať. Ktoré potraviny by sa mali vo vašom raňajkovom menu objavovať častejšie?

Biely jogurt si poľahky pripravíte v špeciálnej nádobe aj sama. Stačí ju večer zapnúť a o pár hodín už máte vlastný biely jogurt – viete, čo ste doň dali. Baktérie mliečneho kvasenia podporujú črevnú mikroflóru, čo je pre trávenie a celkové správne fungovanie tráviaceho systému veľmi dôležité. Okrem toho je jogurt zdrojom bielkovín aj potrebného vápnika.

Pár orieškov do domáceho jogurtu sa postará o prísun potrebných „zdravých“ tukov počas dňa. Nielen srdce sa z nich bude tešiť, na tanieri ich ocení aj vaša pleť. Sú totiž bohatým zdrojom vitamínu E a minerálnych látok, ktoré sa podpisujú pod zdravú kožu.

Káva patrí medzi prirodzené antioxidanty, dokonca pravidelným pitím kvalitnej kávy sa znižuje riziko vzniku cukrovky.

Drobné ovocie je aktuálne dostupné, niektoré druhy, ako napríklad černice, si môžete nazbierať sama v lese. Okrem antioxidantov, ktoré sa v nich skrývajú v hojnom zastúpení, sú chudobné na kalórie ale zasa bohaté na vitamíny, namä na vitamín C.

Vajcia neobsahujú len dôležité proteíny (až 6 gramov v jednom vajci), ale sú zásobárňou mnohých vitamínov a minerálov dôležitých pre zdravé fungovanie organizmu – vitamín D, E, K, B6, vápnik a zinok. Obsahujú však napríklad aj látku cholín, ktorý je potrebný pre správne fungovanie mozgu.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#vajcia #raňajky #proteín #orechy
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk