Stačia malé zmeny počas raňajok a budete sa cítiť lepšie

14.06.2016 13:00
raňajky
Opäť rozmýšľate, čo na raňajky? Autor:

Raňajky sú základ, ale jesť do prasknutia by ste určite nemali.

Ak ste fanúšičkou kupovaných müsli, zrejme vám vyhovuje ich rýchla príprava. A takisto chuť. Ale podobne rýchlo a takisto chutne si môžete dopriať aj zdravšie raňajky, bez zbytočne veľkých dávok cukru. Müsli vymeňte za ovsené vločky – dodajú vášmu telu potrebnú vlákninu, vitamíny, zasýtia vás na dlhší čas a takisto upravia trávenie. Podobne rýchle raňajky poskytnú aj populárne smoothie – v mixéri si namiešate všetko, na čo máte ráno chuť.

Raňajky tvoria základ denného jedálnička. Ale ak ste ranné vtáča, telo nemusí mať chuť konzumovať okamžite po prebudení. Najmä, ak vstávate okolo šiestej ráno. Nič nesilte. Ak sa hlad nehlási, vyčkajte do deviatej hodiny. Potom telu poskytnite rańaky podĺa chuti, aby boli vyvážené a plné živín.

Hoci sa hovorí, že raňajkovať treba ako kráľ, aj tu platí, všetko s mierou. Raňajky by vás mali určite nasýtiť, aby ste sa už o hodinu necítli hladná. Na druhej strane, cieľom raňajok by nemalo byť jedenie do prasknutia, pretože potom sa cítite malátna, telo spotrebuje všetku energiu na náročné trávenie a vy podáte v práci oveľa menší výkon. Strážte si ranný jedálny lístok a potraviny vyberajte tak, aby ste boli zasýtená počas celého doobedia.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#raňajky #jedálny lístok #sýtosť
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku