Kurz chudnutia pre ženy. Verte, bolieť vás to nebude

Neplytvajte svojím časom vo fitness centre. Vyskúšajte rýchlo kurz zhadzovania nadbytočných kilogramov. A verte, bolieť vás to nebude.

cvičenie, bicykel, fitness, stacionárny bicykel, svaly, posilovňa, fitnescentrum
Pri intenzívnom cvičení si zvyšujete kondíciu, ale tuk ostáva na svojom mieste.
Autor:

Ženy sú skutočne z Venuše

Ak chcú muži nabrať svalovú hmotu, musia dvíhať ťažké závažia, prijímať nadbytok kalórií a aeróbnu aktivitu v podobe behu, plávania či bicyklovania by mali obmedziť na minimum. Ženy si vyžadujú iný tréning. Na spevnenie postavy a vyformovanie kritických telesných partií sa nepotrebujú trápiť s ťažkými činkami. Úspech dosiahnu až vtedy, ak na rozdiel od chlapov, použijú závažia minimálne, vrhnú sa na aeróbne športy a upravia si stravu. Milé dámy, máme pre vás tipy, ako sa za pár týždňov dostať do formy, efektívne a natrvalo.

Tajná zbraň fitness modeliek

Aj vy patríte medzi nadšencov športu a najmä toho aeróbneho? Zaručene ste na dobrej ceste k úspechu, ale len v prípade, ak viete ako v tomto ročnom období správne behať, cvičiť na steperi či stacionárnom bicykli. Dámy v túžbe schudnúť čo najrýchlejšie to totiž s telesnou aktivitou preháňajú a verte či nie, robia chybu. Namiesto tukov totiž pri prehnanej športovej aktivite spaľujú svaly, pričom tukové vankúšiky na bruchu zostávajú na svojom mieste. Fitness modelky sa v tréningu so závažiami zameriavajú najmä na spevnenie tela, pričom mu nevenujú podstatnú časť času stráveného v posilňovni. Naopak, viac času obetujú úprave stravy a aeróbnym aktivitám, no nie prehnane veľa času.

Úspech sa skrýva v srdci

Častokrát sa vo fitness centre stretávame so ženami, ktoré na steperi alebo stacionárnom bicykli trávia takmer šesťdesiat minút bez prestávky. Ich srdce pracuje na maximum, z tela sa im vyplavuje veľké množstvo vody a soli. Dobrý pocit z chudnutia je však v tomto prípade len ilúziou. Medzi spaľovaním tukov a budovaním celkovej kondície je veľký rozdiel. Ak sa chcete stať olympijskou hviezdou, tak hodiny strávené vysiľujúcim bicyklovaním, či behom na bežiacom páse, sú pre vás presne to práve. Pokiaľ sa však túžite zbaviť tuku, mali by ste načúvať svojmu srdcu. Odbúravanie tuku z podkožného tkaniva má presné pravidlá, ak sa dodržujú úspech je zaručený. Myslieť pritom treba na vek a tep srdca.

Čítajte viac o zdravom živote

Kedy skutočne chudnem?

Základným pravidlom pri aeróbnych športoch (beh, steper, bicykel) je, aby ste počas tréningu nestrácali dych. To znamená, že by ste mali bez problémov prehodiť zopár slov, napríklad s kolegyňou na vedľajšou bežiacom páse. V prípade, že máte medzi 21 – 30 rokov a chcete chudnúť tuk, váš tep srdca by mal byť do 140 úderov za minútu. Ak poklesne pod túto úroveň, udržiavate si kondíciu. V prípade prekročenia hornej úrovne chudnutie nie je účinné a zlepšujete si svoju vytrvalosť. Vo vyššom veku stačí pri chudnutí vynaložiť omnoho menej energie. Ideálna srdcová frekvencia je medzi 116 – 135 úderov, v staršom veku, teda nad 51 rokov maximálne do hodnoty 131. Na meranie tepu si nemusíte kupovať hrudné pásy ani špeciálne inteligentné hodinky, väčšina bežiacich pásov, steperov či stacionárnych bicyklov vám odmeria tep srdca dotykom cez kovové časti držadiel. Každá z týchto aktivít pre ženu v akomkoľvek veku by nemala presiahnuť tridsať minút.

Trik pre náročnejších

Zlepšiť tréning si môžete už aj v priebehu dvadsaťminútovej aeróbnej aktivity. V zásade sa budete pridržiavať vášho intervalu srdcovej frekvencie. Na stacionárnom bicykli začnite pozvoľna, na nižšom záťažovom stupni tak, aby ste sa priblížili k hornej hranici. Po dvoch minútach a štyridsiatich sekundách si pridajte záťaž o stupeň, o dva. V tomto momente začnite bicyklovať najväčšou možnou rýchlosťou ako vám to dovolí vaše srdce a vydržte v tomto tempe presne dvadsať sekúnd – teda do tretej minúty. Následne znížte záťaž na stacionáre na predchádzajúcu úroveň a udržujte si tep v rozmedzí, ktorý prislúcha vášmu veku. Túto činnosť opakujte až po dobu dvadsiatich minút. Telo vďaka uvedeným krátkym dvadsaťsekundovým úsekom dostáva šok, nestagnuje a kalórie sa spaľujú rýchlejšie. V konečnom dôsledku nielen chudnete, ale vo fitness centre trávite omnoho menej času ako zvyčajne.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

vstávanie - ráno - raňajky - energia

Ranostaji žijú aj jedia zdravšie. 8 rád, ako vstať skôr a žiť lepšie!

27.03.2017 07:00

Ste ranné vtáčatá, alebo skôr nočné sovy? Tí, ktorí skoro vstávajú, majú lepšie stravovacie návyky.

plávanie, leto, bazén, zápal močových ciest

Bolia vás kríže a chrbát? Zlaté cviky vás zbavia problémov!

25.03.2017 17:00

Pomaly sa nenájde človek, ktorého by neboleli kríže a nesťažoval sa, že ráno má stuhnutý chrbát. Veková hranica problémov so stavcami sa znižuje.

bylinkový čaj, detoxikácia

Zvažujete detoxikáciu? Toto sú dôvody, prečo sa oplatí

25.03.2017 08:00

Je čas na očistu! Kto sa správne vyčistí, posilní pečeň, schudne a bude sa znova cítiť fit.

jemen

UNICEF: V Jemene je až pol milióna detí v ohrození života

27.03.2017 07:59

Pre vojnu, hlad, chorobámy a chudobu je v Jemene v ohrození života približne 462-tisíc detí. Od začiatku konfliktu v roku 2014 ide o nárast o 200 percent.

tatry, hory, turisti, túra, kopce, štíty,

Tragédia v Tatrách si vyžiadala dva mladé ľudské životy

27.03.2017 07:24

Vysoké Tatry boli v nedeľu dejiskom tragédia, ktorá si vyžiadala životy dvoch mladých mužov.

Ivanka Trump

Ivanka Trumpová sa zúčastní na ženskom summite v Berlíne

27.03.2017 07:16

Ivanka Trumpová, dcéra prezidenta USA Donalda Trumpa, plánuje cestu do Nemecka, aby sa tam zúčastnila na summite o posilnení ekonomického postavenia žien.

dôchodok, dôchodca, penzia, peniaze

Výber všetkých úspor z II. piliera nebude pre každého

27.03.2017 07:00

Nie každý, kto na to bude mať nárok, si bude môcť po odchode do penzie vybrať peniaze z II. piliera hneď. Závisí to od konkrétnej DSS.