Špenát, mango či zázvor! Zdravé smoothies posilnia telo, čo im nesmie chýbať?

, 08.04.2020 07:00
smoothie, raňajky, zdravá výživa
Pripraviť si chutné a zdravé smoothie? Ak ste nikdy neskúšali, teraz je čas. Autor:

Len strava vás síce pred koronavírusom neochráni, potvrdili to už aj vedecké zistenia. Ale rozhodne neurobíte zle, ak zvýšite príjem vitamínov a stimulujete vašu imunitu.

Posledné týždne sú testom našich stravovacích návykov a schopnosti zdravšieho životného štýlu. Podľa viacerých predajcov sa zvýšil podiel predaja zeleniny a ovocia (samozrejme, okrem tovaru do zásoby ako je múka alebo ryža s cestovinami), čo nepochybne odráža aj fakt, že si ľudia uvedomujú ich benefity.

Samozrejme, platí, že aj tentoraz by sme mali siahať skôr po sezónnych potravinách, ktoré už v sebe majú potrebné vitamíny a nerástli v zrýchlenom procese. K dispozícii však stále máme aj exotické ovocie či citrusové plody, ktoré sú bohaté napríklad na vitamín C alebo vitamín A, oba výrazne sa podieľajúce na posilňovaní našej imunity.

Ak ste doposiaľ váhali s prípravou zdravých štiav či napríklad smoothie, v ktorých spojíte niekoľko druhov chutnej a zdravej zeleniny a ovocia s pridaním pre zdravie prospešných korenín, teraz je dôvod začať. Skúste to napríklad aj takto…

Céčková bomba

Vitamínom C je nabitý koktejl namiešaný z jednej väčšej mrkvy, veľkého pomaranča alebo dvoch mandarínok, ku ktorým pridáte jednu lyžičku nastrúhaného čerstvého zázvoru, štvrť čajovej lyžičku kurkumy a pol lyžičky škorice. To všetko treba dostatočne premixovať s mandľovým mliekom a máte pripravené chutné raňajky alebo skrátka len vitamínový olovrant. Nebojte sa s ingredienciami experimentovať a zamieňať ich. Napríklad pomaranč môžete nahradiť aj kivi, pridať môžete tiež šťavu z polovice citróna.

Zelená raketa

Skvelým pomocníkom v stimulovaní vašej prirodzenej imunity je aj tzv. „green juice“, respektíve zelené smoothie. Nedá naň dopustiť množstvo známych osobností, ani odborníkov na výživu. Spája v sebe totiž vitamínové benefity zeleniny a ovocia, samozrejme v spojení s dôležitými koreninami. Základ tvoria čerstvé špenátové listy a listy z kapusty (zhruba hrnček), ktoré sú tiež veľmi bohaté na vitamín C. Obsahujú tiež vápnik, vlákninu a pomáhajú bojovať proti infekcii v tele.

K nim potom môžete pridať ananás, kivi a skvelou ingredienciou je mango. Môžete ich skombinovať navzájom – ideálne množstvo je približne jeden a pol hrnčeka na kocky nakrájaných ingrediencií. Opäť platí, že na ochutenie je skvelá citrónová šťava a na posilnenie efektívnosti nápoja môžete opäť pridať zázvor. Ak nemáte čerstvý, strúhaný, môžete si vypomôcť aj práškom.

Pre tých, ktorí nemajú problémy so žalúdkom, je určite vhodné pripraviť si raz za čas aj smothie s pár zrniečkami čili! Rozmixovanú zeleninu a ovocie kombinujte opäť s mandľovým mliekom. Podľa dietológov a odborníkov na výživu je ideálnym spoločníkom do tejto zdravej kombinácie.

Osviežujúci nealkoholický nápoj zo sladkého manga.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zdravie #vitamín #smoothie #koronavírus #imunita
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku