Nezávislé portály, ktoré porovnávajú internetové obchody a ich ceny, využíva už 36 percent Slovákov nakupujúcich v e-shopoch, pričom vlani ich podiel predstavoval 32 percent. Po zohľadnení celkového nárastu počtu ľudí používajúcich nákupných poradcov však ide až o 13-percentný medziročný rast.
„Vyšší záujem o nákupné rady súvisí s citlivosťou zákazníkov na cenu produktu a na kvalitu obchodu. Spotrebitelia chcú nakupovať bezpečne a cenovo primerane,“ vysvetlil projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth. Nákupné rady podľa jeho slov vyhľadáva približne 40 percent mužov a 27 percent žien nakupujúcich online. „Asi 19 percent ľudí nakupujúcich na internete sa riadi odporúčaniami priateľov či ľudí, ktorí píšu svoje skúsenosti na internetových fórach,“ doplnil riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský. Cez klasické vyhľadávače hľadá e-shopy 28 percent opýtaných. O popularite online nakupovania svedčí aj fakt, že svoj obľúbený internetový obchod má približne 17 percent Slovákov nakupujúcich v e-shopoch, čo je oproti vlaňajšku nárast o dva percentuálne body.
Štatistiky vyplývajú z online prieskumu, ktorý na vzorke približne 2500 respondentov urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý internetový portál Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské e-shopy, ich tovar a ceny.
Text: SITA
Foto: SHUTTERSTOCK