Rastie však aj predaj ďalšieho tovaru, napríklad odbyt čokolád s valentínskou tematikou. Zvyšujú sa aj predaja ružových vín a sektov. Tieto výsledky vyplynuli z prieskumu v susednom Česku, kde sa každým rokom utráca viac peňazí za valentínske večere či darčeky.
Pred sviatkom zamilovaných, ktorý pripadá na 14. februára, dosahujú najvyššie predaja v rámci celého roka napríklad kondómy, žartovné erotické predmety alebo erotická spodná bielizeň. Obľúbené sú tiež rôzne druhy šperkov, parfumy a kvety.
„Tipujeme, že tento rok bude valentínskym hitom erotická pomôcka s názvom Womanizer. Jej vyhľadávanie vzrástlo v posledných dňoch až desaťnásobne oproti priemeru,“ uviedla obsahová manažérka portálu Heureka.cz Alexandra Čermáková.
V prvej polovici februára rastie aj predaj čokolád s valentínskou tematikou, sektov a ružových vín. Kníhkupectvá zase zaznamenávajú zvýšený záujem predovšetkým u mužov, ktorí kupujú drobné darčeky ako sú knižky so zamilovanými citátmi a želaniami. Odvážnejší zabrúsia pre darček aj do kníh s tematikou lásky či erotiky.
Pri valentínskych nákupoch však platí „rovnoprávnosť“, ba možno ešte lepšie povedané – ženy majú navrch. Práve nežné pohlavie tvorí trikrát viac zákazníkov, než koľko je nakupujúcich mužov v on-line obchodoch s erotickým tovarom. Aj na zľavových portáloch sa činia viac ženy. Muži naopak potom utrácajú peniaze v kvetinárstvach.
Najviac z celého roka sa v tomto čase predávajú aj párové darčeky. Patria sem napríklad drobnosti ako hrnčeky so spoločným motívom, spoločná tričká či prívesky a náramky. Samozrejmosťou medzi predajnými hitmi sú kvety, romantické večere a čokoláda.