Portál Lyst.com priniesol len nedávno prieskum správania sa spotrebiteľov pri nakupovaní v karanténe. Samozrejme, nešlo len o zrealizované transakcie, ale aj tovar vyhľadávaný na internetových prehliadačoch a v online predajniach. Z výsledkov vyplynuli zaujímavé poznatky a ukázalo sa, že okrem nárastu dopytu po domácom či športovom oblečení v prvých týždňoch odporúčanej karantény sa postupne zvýšil aj dopyt po dámskej bielizni či erotických kúskoch intímnych odevov (pre obe pohlavia).
Portál Lyst.com poukázal napríklad na to, že svetovo najvyhľadávanejšou značkou sa stala športová značka Nike, ktorú však v tesnom závese nasledovali firmy Gucci a Off-White. Obe umiestnené v segmente prémiových luxusných tovarov. Na americkom trhu sa k tejto „značkovej“ dvojici pridala aj značka Balenciaga. Zákazníci hľadali najviac tričká a tenisky od spomenutých firiem.
Prieskum v jednotlivých krajinách každý týždeň od štartu svetovej pandémie vykazoval nárast dopytu po teplákových bundách, mikinách a teplákoch. Platilo to pre Ameriku, Veľkú Britániu či Nemecko, ale rovnako sa k teplákom začal utiekať aj francúzsky zákazník. Ako poznamenáva portál, nárast dopytu po tomto tovare bol signifikantný. V Austrálii sa začali nakupovať aj letné šaty, podobný nárast zaznamenal aj španielsky trh. A to aj napriek tomu, že v niektorých mestách platí zákaz vychádzania. Španielsko tiež prekvapilo zvýšením vyhľadávaní v sekcii svadobné šaty.
Túžba po novom kúsku domáceho oblečenia alebo objednávka športového tovaru pre tých, ktorí doposiaľ odkladali pohybové aktivity v domácom prostredí, však vo všeobecnosti dominovali a pokračovali aj v ďalšom týždni takmer na celom svete. Stav k dátumu 8. apríla potom priniesol niekoľko špecifických zaujímavostí.
Jednou z nich je nárast dopytu po brošniach, ktorý nepochybne podnietil príhovor britskej panovníčky Alžbety II. v hlavnom vysielaní BBC pred miliónmi Britov aj obyvateľmi Commonwealthu. Do správania sa zakázníkov sa však premietli napríklad aj televízne hity. Jedným z nich je tiež dokumentárny seriál Tiger King, ktorý vysiela televízia Netflix. Táto fascinujúca skutočná story zo sveta chovateľov a ochranárov dravej zveri v USA podnietila podľa Lyst.com nárast záujmu o zvieracie potlače vo všeobecnosti. Pridali sa k nim aj výrazné šperky ako napríklad kruhové či perlové náušnice alebo náramky.