Chce tak prispieť k ochrane životného prostredia a trvalej udržateľnosti. Podľa šéfredaktora Emanuela Farnetiho vytváranie módnych fotografií po celom svete má na životné prostredie negatívny dopad.
Príspevok, ktorý zdieľa Vogue Italia (@vogueitalia),
Podľa Farnetiho je to zrejme prvýkrát, kedy Vogue od vynálezu fotografie vychádza bez tohto média. Iniciatíva je súčasťou novej stratégie Vogue zameranej na ochranu životného prostredia, ktorá bola vypracovaná minulý mesiac a ktorú podpísali editori všetkých 26 vydaní publikácie z vydavateľstva.
Minuloročné septembrové vydanie talianského Vogue, ktoré je zvyčajne najväčším v roku, ukázalo, aká veľká je uhlíková stopa módneho magazínu. "Do jeho výroby sa zapojilo 150 ľudí. Zhruba 20 letov a asi tucet ciest vlakom. Štyridsať áut v pohotovosti. Šesťdesiat medzinárodných dodávok. Svetlá rozsvietené počas nepretržitého obdobia najmenej desať hodín, čiastočne poháňané benzínovými generátormi. Potravinový odpad zo stravovacích služieb. Plast z balenia odevov. Elektrina na dobíjanie telefónov, fotoaparátov …, "napísal Farneti.
Príspevok, ktorý zdieľa Vogue Italia (@vogueitalia),
Januárové číslo má osem rôznych ilustrovaných obálok, ktoré vznikli bez cestovania a články o odevoch, ktoré sú recyklované z textilného odpadu a obnoseného oblečenia. Farneti dodal, že úspory vzniknuté výrobou čísla bez nákladných fotografií získa benátska nadácia Fondazione Querini Stampalia, ktorej sídlo poškodili novembrové povodne.
Konzultačná spoločnosť McKinsey & Company vlani odhadla, že odevný priemysel sa do roku 2030 rozšíri o dve tretiny a do roku 2050 bude zodpovedný za štvrtinu globálnych uhlíkových emisií, keď v roku 2015 to boli len dve percentá, napísala agentúra AP.