Luxus vo voňavej verzii! Značka Fendi uviedla na trh voňavú kabelku

Talianska značka Fendi si vyžiadala skúsený nos Francisa Kurkdjiana, jedného z najvyhľadávanejších súčasných parfumérov, pre svoju novú kabelku.

23.12.2019 14:58
scented-baguette-Limitovaná edícia kabelky... Foto:
Limitovaná edícia kabelky Baguette od značky Fendi. Z voňavej kože.
debata

Úctyhodný dom luxusu si totiž môže dovoliť podivuhodné experimenty. A tak, keď na veľtrhu Design Miami firma predstavila svoj nový model, bolo prvýkrát v histórii uvedených 20 exemplárov, desať pre ženy a desať pre mužov, vyrobených z parfumované kože, píše francúzsky denník Le Monde.

„Baguette bola prvá kabelka, ktorú sme vyrobili. Keď sme jej dodali parfum, je to spôsob, ako ju urobiť ešte viac jedinečnou a zvláštnou,“ myslí si Silvia Venturini-Fendi. Tá na projekte spolupracovala s parfumérom Kurkdjianom a umeleckou fotografkou Christelle Bouléovou.

Spojenie medzi talianskou značkou a francúzskym nosom vyplynulo samo zo seba, lebo Fendi vie pracovať s kožou a Francis Kurkdjian má zase metódu, ako navoňať veci na obdobie troch rokov. „Fendi ma požiadala, aby som použil svoj vynález,“ hovorí Francis Kurkdjian. Najprv ale bolo potreba mať istotu, že koža používaná značkou Fendi na kabelky, vydrží dlhé máčanie v parfumovom kúpeli, trvajúce niekoľko dní až týždňov, a že sa nerozloží.

Aby parfumér našiel tú správnu vôňu, pátral v archívoch rodinnej inštitúcie a v jej dielňach v Ríme, kde sa robí vysoké krajčírstvo. „Zapôsobila na mne jej ľahkosť (značka Fendi je známa svojimi mimoriadne jemnými materiálmi). Je to značka plná humoru. Parfumy pre kožu sú tradične ťažké, príliš mužské, s dechtovým nádychom. Ja som chcel dosiahnuť jemné, guľaté, jednoduché a unisexové vône,“ hovorí Francis Kurkdjian.

Kožu tak obaľuje vôňa muškátu a kosatca, je zjemnená, bez toho, aby stratila svoj prirodzený vzhľad. Tieto tóny, ktoré sa len slabo odparujú, ostatne zaručujú výdrž parfumu. To by nedosiahla napríklad citrónová vôňa. Ale ako rozlíšiť na fotografii alebo na diaľku vôňu kabelky?

Parfumér vyzval taliansku značku, aby išla v projekte ešte ďalej a požiadala o spoluprácu umelkyňu Christelle Bouléovou, s ktorou on sám spolupracuje už niekoľko rokov. Mladá žena zdokonalila techniku, ako dušu parfumu zachytiť vizuálne. Na strieborný fotografický papier nanáša niekoľko kvapiek tak, aby sa zrodil imidž vône. Každá vôňa má vraj totiž svoj obraz.

„Získať vôňu tejto žltej kabelky Fendi bolo veľmi zložité, musela som exponovať papier zvláštnym fialovým svetlom. Výsledná fotografia musela byť najskôr vytlačená na koži, z ktorej sa kabelka vyrába,“ hovorí Christelle Boulé.

Meno parfumu, Fendi Frenesia, bolo zvolené tak, aby zachytával ľahkosť vlastnú značke a radostný, dynamický a takmer živý image. Dve začiatočné písmená F sú poctou Karlovi Lagerfeldovi, ktorý skratku nakreslil.

debata chyba
Viac na túto tému: #vôňa #Kabelka #Fendi #Baguette #Francis Kurkdjian

+ Nezaoberajte sa neustále rozprávaním o cvičení, začnite konať.
Buďte viac produktívny a robte niečo preto aby...

+ Ak chcete klamať, nepodarí sa vám to, oklamete jedine sami seba.
Malé finančné kroky teraz vytvoria budúce...