V oblasti starostlivosti o pleť však často podliehame aj presvedčeniam, ktoré nie sú celkom správne. A ktoré nám v konečnom dôsledku nemusia pomáhať, skôr naopak. Ak ste ochotná pripustiť, že niečo robíte zle, čítajte ďalej. Možno je to aj váš prípad!
1. Čím viac, tým lepšie
Je dôležité pleť dôkladne vyčistiť a následne ju ošetriť. Ale ak pri tom používate priveľa prípravkov, môžete pokožke škodiť. Niektoré ženy si myslia, že čím viac krémov, sér, očných krémov či hydratačných báz použijú, tým bude ich pleť krajšia. Ale problém je, že aj odborník vás nasmeruje celkom inam – k striedmosti a praktickosti. Treba si uvedomiť, že niektoré prípravky môžu byť navzájom kontraproduktívne. Tiež to, že ak ich používate nesprávne, nezabezpečíte dostatočne preniknutie výživných látok do pokožky. O tom, čo si vaša pleť pýta, sa poraďte s dermatológom a zbytočne to s prípravkami nepreháňajte.
2. Čím novšie, tým lepšie
Veľa žien tvrdí, že ak aj objavili nejaký skvelý prípravok, ich pokožka si časom zvykla. A prestal účinkovať. Často potom menia produkty a testujú neustále nové a nové prípravky. Samozrejme, v rámci toho, aby ste zistili, čo je pre vašu pokožku dobré, treba aj testovať. Ale prípravky, ktoré prešli početnými testami a štúdiami, fungujú na pokožke rovnako celý čas. Odborníci dokonca tvrdia, že až dlhodobé používanie prináša skutočné výsledky a v niektorých salónoch v zahraničí dokonca dermatológovia vzdelávajú klientky, aby si tento fakt uvedomili a sústredili sa na kontinuálnu starostlivosť s jedným produktom alebo sadou ošetrovacích prípravkov z danej línie produktov.
3. Čím drahšie, tým lepšie
Samozrejme, niekedy môže platiť, že luxusný krém dokáže s pokožkou divy. Ale mnohokrát si musíme uvedomiť, že často sa podobné zloženie účinných látok nachádza v kozmetike dostupnej aj tej za vysoké ceny. Rozdiel prichádza najčastejšie v konzistencii, ktorá môže na tvári pôsobiť jemnejšie, zamatovejšie – stačí však na to jedna či dve pridané látky, ktoré pre pokožku ako takú vôbec nemusia byť nutné a účinné. U drahších prípravkov nás zvykne lákať aj parfemácia. A potom, samozrejme, obal či reklamy – ktoré cenu takýchto produktov, samozrejme, navyšujú.