Najnovšie sa Michal Pudelka podieľal na tvorbe lookbooku kolekcie a samotnej kampani s kolekciou Erdem x H&M. Bol v úzkom spojení s dizajnérom Erdemom Morialoglu a vytvoril veľmi špecifickú sériu záberov, na ktorej majú jednotlivé modelky a manekýni oblečené kúsky z limitovanej kolekcie švédskeho módneho reťazca. Prinášame exkluzívny rozhovor o tom, ako sa mu na tomto projekte pracovalo.
Nafotili ste sériu záberov pre kolekciu, ktorá má svoju jedinečnú estetiku. Bolo ľahké k tomu pristúpiť, alebo ste hľadali nejakú cestu, ako fotenie uchopiť?
V prvom rade musím povedať, že spolupráca takýchto rozmerov bola naozaj jedinečná, išlo o veľmi zaujímavý zážitok. Na projekte sa podieľalo veľa kreatívnych myslí – od samotného dizajnéra Erdema, cez kreatívnych riaditeľov z H&M a umeleckého štúdia Bon, až po slávneho režiséra Baza Luhrmanaa, ktorý mal na starosti špeciálny film. Celý projekt bol pod jeho kreatívnym drobnohľadom. K foteniu som pristupoval s rešpektom k identite Erdema a zároveň s vôľou spolupracovať a byť otvorený.
Dostali ste napokon celkom voľnú ruku, alebo ste proces konzultovali?
Išlo o neustálu konverzáciu, naozaj sa tu zišlo množstvo kreatívnych osobností a každá priniesla do toho svoju časť. Na koncepte fotografií som spolupracoval najmä s Erdemom a spoločne sme chceli vytvoriť modernejšiu verziu klasických rodinných portrétov. Vytvoriť isté charaktery vo svete Erdem, ktoré ale budú tiež súčasťou sveta Baza Luhrmanna a jeho filmu pre značku H&M.
Často pracujete v exteriéroch, tentoraz ide o interiérový lookbook so špecifickou veľmi minimalistickou atmosférou, občas prerušenou netypickým detailom. Prečo práve takáto zmena?
V minulosti som na veľa podobných foteniach nepracoval. Myšlienkou bolo vytvoriť počas niekoľkých dní oboje, lookbook aj kampaň, ktoré budú mať rovnaký rukopis, ale zároveň si zachovajú svoju funkcionalitu – čo v prípade prvého znamená informáciu o odeve a v kampani zase najmä vystihnutie atmosféry kolekcie. Lookbook je zároveň akousi upútavkou na kampaň, ktorá sa odohráva na viacerých miestach jednej lokácie – domu, v ktorom je natočený film od Baza Luhrmanna pre túto módnu kolaboráciu. Kampaň je inšpirovaná rodinnými portrétmi a lookbook je istou vizuálnou predohrou.
Vaša tvorba sa objavila už v mnohých renomovaných magazínoch, vytvorili ste ospevovanú kampaň pre značku Valentino. Je iné pracovať pre luxusný label alebo tvoriť víziu pre značku, ktorá je súčasťou mass-marketu?
V tomto prípade išlo o vytvorenie luxusnej kampane a lookbooku pre masovú značku ako je H&M, čiže pravidlá boli trochu iné. Samozrejme, H&M perfektne rozumie tomu, čo chce masový klient vidieť, no taktiež si uvedomujú, že predávajú meno človeka, ktorý je jedným z najžiadanejších dizajnérov luxusnej módy. Myslím si, že mojou úlohou bolo nájsť rozumnú kombináciu medzi všetkými požiadavkami a vo výsledku docieliť pocit luxusnej kampane.
Zvyčajne ľudia z módnej brandže patria k najnenápadnejším. Erdem je o florálnych motívoch, hutnosti materiálu, netradičných kombináciách mužského a ženského. Čím vás osobne zaujala samotná kolekcia, dokážete sa v kolekcii nájsť aj vy sám a dokážete v nej nájsť napríklad spojitosť s motívmi, ktoré vás inšpirujú najčastejšie?
Táto limitovaná kolekcia zachytáva motivy, ktoré sú pre jeho tvorbu najtypickejšie – krásne šaty, kvetinový print v najlepších formách, ale aj dokonalosť mužského krajčírstva. Mňa kolekcia zaujala svojou nadčasovosťou a kreativitou, je dostatočne triezva na každodenné nosenie, ale zároveň necháva priestor na snenie. Konieckoncov, o tom by mala byť móda – dať nám priestor uniknúť každodennej realite a zasnívať sa.
Samotný Erdem Morialoglu sa veľmi pochvalne vyjadril o výsledku vašej práce s jeho kolekciou. Má šancu vzniknúť z toho aj spolupráca do budúcnosti? Možno už práve pri jeho vlastnej značke?
S Erdemom sme v stálom kontakte, na fotení sme si naozaj sadli. Nápadov mame kopu, no zatiaľ by som nerád rozprával o budúcich projektoch – nechajte sa prekvapiť!