Ženy si stále častejšie vyberajú výrazné farby, pozvoľna sa k tomuto trendu pridávajú aj mužov. Na odbornom veľtrhu Opta v Brne to uviedli zástupcovia predajcov. Podľa Andrey Uhrákovej zo spoločnosti Finest Group kladú ľudia čoraz väčší dôraz na dizajn okuliarov. Týka sa to najmä žien. Každá chce byť iná a od ostatných sa odlíšiť.
„Ženy sa neboja, muži k tomu prichádza postupne, za rok za dva už to bude lepšie,“ uviedla Uhráková. Cena okuliarov, ktorú sú ľudia ochotní investovať, sa tiež líši podľa pohlavia. Muži sú opatrnejší.
Podľa Petra Rožnovského zo spoločnosti Pronap prevládajú plastové a farebné okuliare . „Do popredia idú veľa matnej povrchovej úpravy. Ľudia preferujú podfarbené okuliare. Na čele majú okuliare tmavú farbu, farebnejšie sú vo vnútri,“ uviedol Rožnovský. Trendy v odbore sa nemenia každý rok. Podľa Rožnovského je plast populárny asi tri roky.