Krátky telefonát, rýchle prezretie mailov, v ktorých sa nachádzajú aj „nepracovné“, zato však veľmi lákavé (zľavy oblečenia či leteniek), na chvíľu vyzrieť z okna, „posrandovať“ s kolegami, nasleduje „zatúlanie“ sa do facebooku – existuje také množstvo „odbočiek“, ktoré v kancelárii stíhame, počas toho, kedy by sme vlastne mali pracovať…
Pracovníci vo veľkých kanceláriách sú vystavení extrémnemu „vizuálnemu“ šumu, informoval Wall Street Journal. V ich zornom poli permanentne prebieha nejaký pohyb či aktivita, čo opäť bráni v sústredenej práci.
Otvorené kancelárie, známejšie pod anglickým výrazom „open space“ sú u zamestnávateľov obľúbené, pretože by mali podporovať komunikáciu, interakciu a spoluprácu. Avšak najnovšie štúdie tiež ukazujú, že permanentné odbočky, ktoré nás neustále rozptyľujú, znižujú našu produktivitu. Sústrediť sa na prácu v takýchto podmienkach je ťažké, povedala Sabine Kastner, profesorka psychológie na univerzite v Princeton.
V rámci štúdie výskumníci analyzovali koncentráciu a produktivitu zamestnancov v dvadsiatich veľkých firmách. Desať spoločností malo pre svojich zamestnancov jednu, maximálne dve miestnosti, ostatných desať open space kancelárie. Kastner: „V otvorených kanceláriách sa všetko registruje. Aj keď spolupracovníci šepkali, aby kolegov nerušili, ostatní natŕčali uši, aby zistili, o čom sa rozprávajú.“
Vedci sa zhodujú na tom, že riešením je dať zamestnancom väčšiu flexibilitu. „Ideálne by bolo, keby zamestnanci, ktorí práve pracujú na dôležitých projektoch, kde nie je potrebná žiadna úzka koordinácia s kolegami, mohli napríklad pracovať z domu.“