Povahy sú našťastie rôzne a komu je blízka slušnosť, ten zachováva diplomaciu i v takých situáciách, akou je napríklad „posledné zbohom“ vašej kariére vo firme.
Za vhodné správanie dôstojná rozlúčka
Zvykne to dobre zafungovať vtedy, keď i sami vysielate pozitívne signály. Nemusíte sa stretnúť v práci s vyrovnaným a zdvorilým nadriadeným, ale môžete s ním mať korektný vzťah a jeho hrubosť eliminovať na minimum. Stačí si držať svoju úroveň, neraz i nervy pevne na uzde a ukazovať nadhľad. Pozor, nepliesť si pokoru s neadekvátnou podriadenosťou, musí byť jasné, že si uvedomujete svoju hodnotu. Len tak sa dostaví aj z druhej strany skutočný rešpekt a ani definitívny rozchod záujmov nemusí bolieť.
Čestne, bez vypočítavosti a podrazov
Ak sa v názoroch s nadriadeným rozchádzate a výrazne to ovplyvňuje vaše pôsobenie vo firme, môže vzniknúť napätie. Také, ktoré najlepšie uvoľní už iba to, že sa rozídu i vaše cesty. Pri serióznom jednaní a vzájomnej úcte, nemusí byť ani rozhovor, či dohoda o ukončení pracovného pomeru nepríjemnou záležitosťou. V tomto prípade už ani nie je podstatné, kto z vás príde s týmto návrhom ako prvý. V takejto atmosfére sa dokážete rozísť rozumne, dokonca s výhodami a ústretovosťou pre obe strany.
Keď emócie nie sú na správnom mieste
Nie vždy je to ideálne a bohužiaľ často chýba aj snaha aspoň o základnú slušnosť, ako zo strany zamestnávateľa, tak i od zamestnanca. Pri zvyklostiach byť preventívne arogantný, šéfovať metódou udržiavania strachu zo straty zamestnania a podobne, užije si to surovec s patričným povýšenectvom a bezohľadnosťou aj pri rozdávaní výpovedí. A ohrdnutý, namyslený, či obmedzenejší zamestnanec vie tiež zanechať po sebe poriadne trápnu spomienku. Život však mieša karty, až sa z toho niekedy hlava krúti a nevhodné správanie z minulosti môže človeka dobehnúť, keď to najmenej čaká.