Pred jednou vecou sa však treba mať na pozore – stresom a nervozitou, či dokonca hnevom a zúrivosťou. Prekvapivé je, že hoci niečo podobné by ste skôr očakávali od manželov, ktorí musia v tesnom závese hodiny a hodiny sledovať svoje polovičky, sú to ženy, ktoré hnevu a nervozite podľahnú skôr.
Potvrdzuje to aj štúdia, z ktorej cituje britský Daily Mail. Na viac ako 2000 zúčastnených sa preukázalo, že ženy dvakrát častejšie podliehajú predvianočnej nákupnej nervozite a stresu. Ide pritom o špecifický pocit, ktorý vraj vyvoláva hlad. Väčšina žien, ktoré vyrážajú na nákupy, totiž zabúda na pravidelnú konzumáciu a obchodmi sa preháňajú s prázdnym žalúdkom.
Každá piata žena nakupuje pred Vianocami hladná. Výsledkom je poklesnutie hladiny cukru v krvi a s ním prichádza strata schopnosti myslieť jasne, návaly hnevu alebo podráždenosť. Aj ženy si samy uvedomujú, že keď sú v obchode a nakupujú hladné, majú sklon byť konfliktnejšie, prípadne nervóznejšie, nemajú trpezlivosť s návalmi iných nakupujúcich. Napriek tomu však k zmene nedochádza.
Britské ženy priznali, že až trikrát do týždňa sa cítia hladné, čo často potom kompenzujú prepchávaním sa. Výsledkom bývajú aj konflikty s partnerom, prípadne niekedy dokonca rozchod.