Najlepšie cvičenie na chudnutie? Chôdza! Musíte však vedieť chodiť správne

Snaha vyzerať skvele v plavkách už v tomto období vrcholí. Ak chcete naštartovať intenzívnejšie spaľovanie tukov, tak teraz je tá pravá chvíľa. Najlepšou pomocníčkou je paradoxne obyčajná chôdza. Avšak je potrebné vedieť chodiť tak, aby ste každým krokom boli bližšie k vysnívanej méte kilogramov.

04.07.2024 06:31
sevserská chôdza, voľný čas, zdravie, pohyb v... Foto:
Na rozdiel od športovania v telocvični je chôdza na čerstvom vzduchu ideálnym balzamom na preťaženú myseľ a unavenú psychiku.
debata

Komplexný pohyb, ktorý účinkuje

Chôdza nie je pre človeka len spôsob prepravy, je to komplexný pohyb, ktorý zapája prakticky všetky svaly. Znižuje depresiu, zlepšuje náladu a pomáha vyformovať postavu. Navyše stačí vykročiť a už po pár krokoch môžete ťažiť z jej benefitov. Možno nemáte čas na pravidelnú návštevu fitka, ale na chôdzu si ho môžete nájsť vždy. Prospejete tak svojej kondícii, spálite kalórie a zabojujete proti chorobám srdca a ciev, osteoporóze i bolestiam pohybového aparátu.

Ako správne chodiť a chudnúť

Chodiť môžeme rýchlo, pomaly, na mnoho spôsobov. No najúčinnejší spôsob, pri ktorom budete páliť tuky je len jeden. Pri každej športovej aktivite telo najprv spaľuje sacharidy, až potom prejde na tukové zásoby. Dochádza k tomu zhruba po dvadsiatich až tridsiatich minútach. Takže najviac fungujú dlhšie prechádzky a celodenný peší výlet cez víkend môže mať väčší prínos ako polhodinka v posilňovni.

Aj svižná chôdza po meste, kedy sa ponáhľate do práce, na nákup alebo pre deti do školy, sa počíta, pretože si pri nej bez zložitého počítania a merania udržujete optimálnu tepovú frekvenciu. Na spaľovanie tukov by mala byť na asi 60 až 70% vášho maxima.

ovocie, zelenina Čítajte aj Ako efektívne chudnúť bez obmedzovaní. Drobné zmeny, ktoré prinesú veľký úspech

Formujete celé telo

Chôdza nie je len o nohách. Pri chôdzi zapájate na dvesto svalov v tele. Pracujú nohy, paže, ramená, svaly prsné aj chrbtové, spevňuje sa brucho, uvoľňujú bedrá. Ak si chcete chôdzou zlepšiť postavu, myslite na vzpriamené držanie tela, rýchlejší a pravidelný krok. Ak plánujete cez deň chodiť viac, vymeňte kabelku a tašky za pohodlný batoh.

Ustrážte si správny postoj

Tak ako pri každom cvičení, aj pri chôdzi je dôležité zachovanie správneho postoja, aby sa posilňovalo čo potrebujete a súčasne nepreťažovali iné časti tela. Strážte si, aby bolo telo naklonené mierne dopredu, hlava je v predĺžení chrbtice, pohľad smeruje asi dvadsať metrov vpred. Dbajte na to, nech sú nohy pri došliapnutí v kolene mierne pokrčené, aby tlmili nárazy.

Schudnete aj zo starostí

Na rozdiel od športovania v telocvični je chôdza na čerstvom vzduchu ideálnym balzamom na preťaženú myseľ a unavenú psychiku. V tele sa aktivitou uvoľňujú hormóny šťastia endorfíny a chôdzou si dokážete navodiť stav upokojenia mysle a lepšiu koncentráciu. Hodinová prechádzka vám tak hocikedy pomôže vyjasniť zložité voľby lepšie ako neustále premýšľanie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #cvičenie #chudnutie #chôdza #pravidelný pohyb #rýchla chôdza #spaľovanie kalórií #kráčanie #komplexný pohyb

+ Cvičte pravidelne, aby ste zvýšili energiu. Pohyb je kľúčový.
Šťastenu chyťte pevne za ruku a nepúšťajte,...

+ Veľký pozor si dávajte pri šoférovaní na motorke, držte sa všetkých pravidiel.
Mať dostatok peňazí neznamená, že...