Krajšia figúra, zdravšia myseľ či pevnejšie stehná - ide to ľahko! Toto je 7 spôsobov, ako si aktívne užívať jar

Jar je tu (vlastne podľa stupňov na teplomeri už takmer leto) a to so sebou prináša nové možnosti na aktívny životný štýl. Ak ste počas chladnejších mesiacov odkladali tréningy, lebo máte radi prírodu a čerstvý vzduch, no zima vás veľmi neteší, teraz je príležitosť rozbehnúť sa "nanovo".

09.04.2024 07:00
príroda, pohyb, beh, jogging Foto:
S jarným počasím sa zvyšuje aj počet možností na aktivity pod holým nebom.
debata

V aktuálnom období sa objavuje niekoľko možností, ako si užiť fyzickú aktivitu pod holým nebom. Vyskúšajte môžete napríklad:

1. Beh vonku alebo jogging – Behať môžete v parku, po prírodných trasách, ale aj turistických chodníkoch (v teréne, ktorý nehrozí zranením) alebo jednoducho okolo vašej štvrte. Čerstvý vzduch a krásna príroda robia beh či jogging ešte príjemnejším. Začnite v miernejšom tempe, no postupne môžete pridávať. Beh dva či trikrát týždenne čoskoro uvidíte aj na svojej figúre, ideálne behať ráno alebo večer pred západom slnka.

Kristen Wiig Čítajte viac Najtrendovejšie sako sezóny? Nosí sa presne takto, vyberte si z našich tipov aj inšpirácií hviezd

2. Cyklistika – Vezmite si bicykel na prechádzku po meste alebo na trasy v prírode. Cyklistika posilňuje nohy a poskytuje vám príjemný spôsob, ako preskúmať okolie. Je to navyše aktivita, do ktorej môžete zapojiť aj partnera či deti. Ak si chcete vyčistiť hlavu len vy sama, pokojne si na to vyhraďte čas bez rodiny. Odporúča sa bicyklovať aspoň dva až trikrát týždenne.

3. Turistika – Turistika poskytuje komplexný tréning a umožňuje vám objavovať krásy prírody. Skúste sa ísť na túru raz týždenne a postupne predlžujte dĺžku trasy. Je to typicky víkendová aktivita, ktorá nie je len o fyzickom výkone, ale aj spoznávaní prírody či pamiatok a špeciálnom druhu mentálneho relaxu. Vnímajte ju ako jednu z možností vášho „fitness“ zoznamu s pridanými benefitmi.

Do cvičenia jogy tiež môžete zapojiť vaše... Foto: SHUTTERSTOCK
deti, krúžky, voľný čas, hobby, jóga Do cvičenia jogy tiež môžete zapojiť vaše ratolesti. Napríklad na záhrade alebo prekrytej terase.

4. Joga v prírode – Joga pomôže zvýšiť flexibilitu, posilniť telo a uvoľniť myseľ. Skúste sa venovať joga cvičeniam dvakrát týždenne. V teplom počasí je už možné venovať sa joge v parku, na terase alebo v záhrade. Opatrne však počas chladnejších rán, tie môžu byť ešte zradné čo sa teplôt týka. Ideálne je začať od mája či júna.

5. Outdoorové bootcampy – Pripojte sa k vonkajším bootcampovým triedam či skupinám alebo si vytvorte svoje vlastné cvičebné rutiny vonku. Internet je dnes už plný inštruktážnych videí či komplexných setov, s ktorými môžete cvičíť veľmi kvalitne a pravidelne. Využite napríklad posilňovanie s vlastnou váhou ako sú drep, skoky, kliky alebo burpees. Cvičte trikrát týždenne pre najlepšie výsledky.

Herečka Anna Geislerová na návšteve v redakcii Pravdy. Čítajte viac Anna Geislerová: Mám tri deti a točím filmy, dá sa oboje

6. Tenis – Ak ste ho nikdy nehrávali, berte to ako výzvu – človek sa učí celý život. Môžete sa mu venovať najprv s inštruktorom, prípadne si nájsť sparing partnera/partnerku medzi priateľmi. Ak máte tenis v krvi – len ste si od neho dali pauzu – začnite počas tejto jari. Je to vynikajúca aktivita na pohyb celého tela, zlepšenie kondície, ale aj koncentrácie.

7. Skupinové cvičenia – O joge už bola reč, ale nemusíte ju cvičiť sami. Joga, pilates, tabata alebo HIIT cvičenia – to všetko sa dá robiť pod vedením inštruktora či trénera a v skupine. Získate tak vyššiu motiváciu a podporu od ostatných, do výkonu sa určite premietne aj súťaživosť. Skupinové cvičenia môžete kombinovať s inými aktivitami, v takom prípade si nájdite na ne čas raz týždenne.

Jar ponúka množstvo možností na aktívny a zdravý životný štýl vonku. Je už len na vás začať. A drobná poznámka na záver. Nezabúdajte na solárnu ochranu, pleť si ju už pýta. Používajte krém s ochranným faktorom a dbajte na pitný režim.

debata chyba

+ Vaše telo sa čoskoro dosť zmení, je na vás či k lepšiemu alebo horšiemu.
Obmedzte výbery z bankomatu, vaša...

+ Jedzte viac proteínov a domácich jedál a zmeny na vašom tele sa ukážu hneď.
Buďte viac pracovitý a vaša odmena...