Nie a nie zaspať? Namiesto liekov vyskúšajte bylinky. Prezradíme, ktoré zaberú

Stres a hektický životný štýl môžu mať negatívny vplyv na náš spánok, je preto vhodné nájsť prírodné a účinné spôsoby, ako podporiť zdravý a hlboký oddych. Jedným z riešení sú bylinné čaje - tieto pomôžu navodiť pokojný odpočinok.

29.11.2023 10:00
spánok, nespavosť, hodiny, budík, noc, posteľ,... Foto:
Spánok neprichádza?
debata

Levanduľový čaj

Levanduľová vôňa má unikátne schopnosti uvoľniť napätie a stres. Levanduľový čaj je preto ideálny spoločník po náročnom dni, pomáha nám zbaviť sa psychickej ťažoby. Levanduľový čaj ale obsahuje aj vzácne antioxidanty, ktoré bojujú proti voľným radikálom a môžu pomôcť udržiavať náš organizmus v zdraví. Pomáha však nielen čaj. Vrecúško s levanduľou si môžete v rámci aromaterapie položiť aj k posteli, prípadne ho počas dňa nechať pod vankúšom a pred spaním ho dať bokom.

dievča, čokoláda, maškrtenie, radosť Čítajte viac 5 najhorších potravín pre váš spánok: Ak nechcete ohroziť pekné sny, vyhnite sa týmto jedlám

Harmančekový čaj

Jedným z najznámejších účinkov harmančekového čaju je jeho schopnosť zlepšiť kvalitu spánku. Harmanček má sedatívne vlastnosti, ktoré môžu pomôcť znížiť nespavosť a vytvoriť ideálne podmienky pre pokojný nočný odpočinok.

Jablkovo-škoricový čaj

Zmes sušeného jablka a hrejivej škorice. Po náročnom dni je tento čaj ako balzam pre dušu, pomáha uvoľniť napätie a navodí príjemné pocity uvoľnenia. Škorica zároveň pomáha redukovať nadúvanie, upokojuje žalúdočné nepohodlie a podporuje celkový komfort trávenia, čo je tiež dôležité pre kvalitný spánok.

Medzi rastliny, ktoré pomáhajú k upokojeniu a úprave spánkového rytmu sa radia aj valeriána, chmeľ, medovka či materina dúška.

Sex a spánok, posteľ by nemala slúžiť na nič iné: Čo treba urobiť, ak chceme dobre spávať, radí odborník Tomáš Eichler
Video

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #čaj #spánok #bylinky