Podľa jeho návrhu by sa nesmeli objavovať vo vysielaní rozhlasových a televíznych staníc pre deti alebo na internetových platformách, ako je youtube, píše portál Zeit Online.
Čítajte viac Opäť hrozivejšie čísla! Viac než polovica dospelej populácie v Európe je príliš tučnáReklama na potraviny, ktoré sú považované za škodlivé, by na nich mohla byť vysielaná len od 23.00 do 6.00 ráno. „Musíme sa postarať o to, aby deti mohli vyrastať zdravšie,“ povedal Özdemir, politik za Zelených. Zdôraznil, že nechce zaviesť plošný zákaz reklamy na potraviny, ako sú cukrovinky alebo slané pochutiny, chce len obmedziť cielenie na deti. Podľa jeho návrhu by sa nesmeli objavovať ani v časopisoch určených pre deti alebo na billboardoch stojacich v okolí škôl alebo napríklad plaveckých bazénov. Pri určovaní toho, čo je nezdravá potravina, sa chce riadiť odporúčaniami Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO).
Čítajte viac Ako sa naozaj stravujú slovenskí školáci? Koľko ich pravidelne raňajkuje? Ako často konzumujú fastfood?Zeit Online pripomína, že k obmedzeniu reklamy na potraviny s vysokým obsahom cukru, soli a tuku mieriaceho na deti sa prihlásila súčasná nemecká vládna koalícia už vo svojej koaličnej zmluve. Özdemirov návrh podporujú pediatri, spotrebiteľská organizácia Verbraucherzentrale Bundesverband alebo Nemecká obezitologická spoločnosť, ktorá pripomína, že obezita u detí je rozšírený zdravotný problém a že reklama na nevhodné potraviny je jedným z faktorov, ktoré k nej prispievajú.
VIDEO: S trénerom Marošom Molnárom z Extrémnych premien sme sa zhovárali o obezite, o boji s ňou, o dôležitej motivácii či o tom, aké ciele si treba stanoviť, ak chcete schudnúť.