Tipy, ako zlepšiť efektivitu a viac si užívať život

Túžite si ukrojiť viac času pre seba, pre rodinu, alebo jednoducho netráviť čas so zbytočnosťami? Radi by ste našli životný balans, ale máte pocit, že stále niečo nestíhate, naháňate sa a váš život vám preteká pomedzi prsty? Skúste pár super tipov, ktoré vám dokážu kormidlo vášho života opätovne vrátiť do rúk.

25.02.2023 06:00
žena, práca, papier, sústredenie, čítanie Foto:
Prvým krokom k efektívnemu hospodáreniu s časom je pochopiť, na čo ho míňate.
debata

Spravte si časový audit

Prvým krokom k efektívnemu hospodáreniu s časom je pochopiť, na čo ho míňate. Sledujte, koľko času ste venovali ktorej aktivite. Spravte si takúto týždňovú analýzu a zrazu uvidíte, kde vám čas len tak uniká pomedzi prsty. A môžete začať pracovať na zefektívnení.

Skoncujte s notifikáciami

Mozog človeka pracuje na istých frekvenciách a každé vyrušenie je ako hodenie kameňa do vodnej hladiny. Takže vaše sústredenie sa naruší. Vyhraďte si napríklad každú hodinu pár minút na to, aby ste si pozreli mobil a odpísali na potrebné veci. Inak budete všetko robiť pomalšie, pretože vaše sústredenie bude neustále atakované snahou vedieť, čo prišlo, či je potrebné na niečo odpísať a či o niečo neprichádzate. Pritom koncentrácia výrazne utrpí.

15 minút pre seba

Ukazujú to štúdie z Harvardu, že stačí mať ráno 15 minút pre seba a zrazu bude váš deň efektívnejší. Dodnes sa skúma, čím to je, ale funguje to. Je jedno, či venujete 15 minút cvičeniu, spravíte si dobrý čaj, prečítate knihu, alebo začnite niečo maľovať. Pätnásť ranných minút pre seba zabezpečí, že úlohy dňa budete robiť efektívnejšie.

vstávanie - ráno - raňajky - energia Čítajte aj Čo sa stane s vašim telom a životom, keď začnete skoro vstávať?

Plánujte si čas na nestíhanie

Mnoho ľudí, ktorí si organizujú svoj čas podľa diára, majú problém s plánovaním časovej rezervy. Odporúča sa, aby ste k času, ktorý odhadujete, že vám aktivita zaberie, pridali ešte jednu tretinu času. To by malo práve zabezpečiť dostatok času aj na prestávky aj vykrytie časových strát bez toho, aby ste sa dostali do stresu. Pretože stres znižuje efektivitu aj produktivitu.

Upracte si pracovný priestor

Opäť sú tu štúdie a neporiadok okolo vás tak trochu naznačí aj neporiadok vo vašej hlave. No a čím viac myšlienok, tým menej sústredenia. Ukazuje sa, že upratané pracovisko a minimum podnetov v okolí zabezpečí vyššiu mieru sústredenia aj efektivity. Skúste trochu sparťanské prostredie, bude sa vám pracovať rýchlejšie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #práca #sústredenie #plánovanie #čas pre seba #efektivita #pracovné miesto #načasovanie #poriadok #upozornenie #notifikácie

+ Nie je hanba povedať, že vás niečo bolí, horšie je, že to neriešite.
Nie vždy vám všetko musí vyjsť na prvý raz,...

+ Pokúste sa prestať so závislosťami, škodia vám viac ako si myslíte.
Nemôžete myslieť len v prospech seba, mali...