Zábavné možnosti, ako si udržať mentálnu sviežosť do vysokého veku

Menej zabúdať, ľahšie sa učiť a byť bystrej mysle až do staroby. To by chcel prirodzene každý, no nie každý sa o to pričiní. Pretože zdravie nie je samozrejmosťou a čím skôr sa začnete venovať svojim mozgovým závitom, tým dlhšie z nich budete mať úžitok.

19.04.2022 15:23
seniori, dôchodk, dôchodci, penzia, minimálny... Foto:
Ukazuje sa totiž, že hranie určitých videohier je spojené so zníženým rizikom Alzheimerovej choroby.
debata (1)

Mentálna stimulácia je základom

Pravidelná mozgová aktivita podnecuje nielen tvorbu nových spojení v mozgu, ale ukazuje sa, že aj tvorbu mozgových buniek. Neustála aktívna činnosť mozgu a nielen pasívne prijímanie, je základom bystrého rozumu v každom veku. Učiť sa niečo nové je ťažké, ale aj zábavné, tvorivé, a hlavne zdravé pre váš mozog.

Kreslite, alebo maľujte

Ak nemáte maliarsky talent, tak si pokojne zaobstarajte aj omaľovánky pre dospelých. A nebudete frustrovaný výkonom. Pri maľovaní totiž váš mozog akoby relaxuje. Tvorí a pritom medituje. Kreatívna práca a tvorivosť sú ako fitko pre mozgové bunky.

Hranie videohier

Znie to neuveriteľne, ale to, čo sa deťom prezentuje ako strata času s vyšším vekom naberá na opodstatnení. Ukazuje sa totiž, že hranie určitých videohier je spojené so zníženým rizikom Alzheimerovej choroby. Ide hlavne o hry zamerané na taktiku, stratégiu a riešenie úloh. Hracia konzola pre starých rodičov tak nemusí byť zlý darček.

potraviny, jedlo, hlava, mozog, myslenie, hlad Čítajte aj Mozog si pýta kvalitnú stravu, spánok aj dostatok tekutín. Ako mu ešte pomôcť?

Fyzické cvičenie

Mozog je súčasťou tela a tak jeho výkon do istej miery závisí aj od toho, ako sa o telo staráte. Pravidelným cvičením si preto udržíte v kondícii nielen telo, ale aj myseľ. Počas cvičenia sa zvyšuje prietok krvi mozgom, čím sa kyslík dostáva do oblastí zodpovedných za myslenie. Navyše pri športe v exteriéry stimulujete aj pozorovateľské zmysly, čo aktivuje špeciálne centrá v mozgu a vďaka tomu je napríklad beh v lese, je ako napiť sa osviežujúceho prameňa živej vody.

Plávanie

Ide o skvelú formu fyzického cvičenia, ktoré môžete vykonávať aj s nadváhou a slabšou kondíciou. Nielenže posilníte mnoho svalov na tele a schudnete, vďaka zmenenému prostrediu pracuje inak aj váš mozog. Dostáva nové impulzy a to ho doslova a do písmena osviežuje. Plávaním si zlepšíte nielen telesnú, ale aj duševnú formu.

Tanec

Nezáleží, či to bude tango, balet, alebo valčík. Prihlásite sna na hodiny tanca a váš mozog ostane sviežejší ako mozog rovesníčok. Opäť nielenže zapájate fyzické svaly. Potrebujete si pamätať kroky, choreografiu, vnímať prostredie a v rýchlom slede vyhodnocovať situáciu. Súčasne sa učíte nie čo nové a tanec zvyšuje aj sociálne zručnosti. To váš mozog opätovne poteší.

Video

VIDEO: S koučkou a terapeutkou Ninou Menkynovou o zložitom období v živote žien, ale aj mužov, keď začnú pochybovať o tom, čo a ako žili a túžia po niečom novom, inom. Kríza stredného veku? Možno, ale môžu to byť aj krídla, vraví koučka.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #pamäť #kreativita #fyzická aktivita #stratégia #kognitívne schopnosti #mentálna kondícia