5 základných vitamínov a minerálov, ktoré sú kľúčové pre ženské telo

V záplave informácií, reklamy a multivitamínov sa dá ľahko stratiť v tom, čo je pre ženské telo doslova základom. Preto ak túžite po zdravom tele, nerezignujte na päticu základných zložiek, ktoré vaše telo bude potrebovať prakticky na dennej báze.

21.10.2021 13:00
zelenina, celiakia, bezlepková diéta, zdravá... Foto:
Niektoré štúdie uvádzajú, že starší ľudia môžu potrebovať viac vitamínu B6.
debata

Vápnik

Základný stavebný prvok kostí. Obvykle tvorí viac ako 1% telesnej hmotnosti žien. Aj to ukazuje, ako je pre ženské telo dôležitý. Jeho strata hlavne po menopauze spôsobuje osteoporózu a mnoho ďalších zdravotných problémov. Preto je dôležité ho dopĺňať. Ideálne v prirodzenej forme. Najviac ho majú mlieko, syry, mak, chia semienka, sezam, tvaroh, jogurty.

Vitamín B6

Ide o vitamín dôležitý hlavne pre zdravie srdca, pocit dostatočnej energie počas dňa, a podporu nervového systému. Niektoré štúdie uvádzajú, že starší ľudia môžu potrebovať viac vitamínu B6, ako sú súčasné odporúčané hladiny. Tento vitamín si najlepšie doplníte zo živočíšnych produktov ako mäso, hydina a ryby, ktoré patria k najbohatším zdrojom vitamínu B6.

Železo

Extrémne dôležité pre život červených krviniek. Problémom je, že krvácaním stráca telo železo a preto má mnoho žien so silnou menštruáciou práve problém s jeho nedostatkom. To spôsobuje častú únavu, bledosť v tvári a pocit nedostatku energie. Železo sa nachádza v potravinách, ako je mäso, hydina, ryby, špenát, morské plody, brokolica, ale aj čokoláda.

citrón Čítajte aj Citrón nie je len o vitamíne C a chudnutí. Má neuveriteľné benefity pre telo

Vitamín D

Je považovaný za vitamín dobrej nálady a v súčasnosti sa mu pripisuje aj veľký význam ako ochrancovi tela pred ochorením na COVID-19. V ľudskom tele má mnoho funkcií, no problém je, že tento vitamín nie je celkom jednoduché získať. Telo si ho vie „vyrobiť“ zo slnečného žiarenia, nachádza sa v tučných rybách, ale napríklad aj v hubách, ktoré boli pestované voľne v prírode na slnku. Vitamín je pre ženy extréme dôležitý aj preto, že podporuje vstrebávanie vápnika a tým pomáha znižovať úbytok kostnej hmoty a riziko zlomenín. Hlavne v období klimaktéria.

Vitamín B12

Okrem iných dôležitých funkcií potrebný na produkciu červených krviniek, tvorbu a obnovu DNA, odstraňuje únavu a upravuje trávenie. Hovorí sa mu aj vitamín večnej mladosti. Problémom s jeho príjmom môžu mať hlavne vegáni, pretože sa hojne vyskytuje v mäse, mlieku a vajíčkach. Alternatívou v takomto prípade sú nápoje a jedlá obohatené o tento vitamín. Rozhodne ho však k zdravému životu každá žena potrebuje.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #minerály #vitamín D #vápnik #menopauza #železo #vitamín B12 #vitamín B6
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy

+ Mali by ste zvýšiť pozornosť na zvyšujúci sa tlak a bolesti srdiečka.
Ste výborný vodca, využite to vo...

+ Môžu sa objaviť bolesti chrbtice, zájdite na kvalitnú masáž celého tela.
Ak budete príliš aktívni a súťaživý...