Rýchle tipy, ako si počas jesene vylepšiť náladu. Každý jeden vám skrášli deň

Jeseň je obdobím farieb, ale znamená aj kratšie dni a pre mnohých ľudí nastupuje obdobie zlej nálady a melanchólie. Akoby životu chýbala radosť. A pritom nemusí. Hoci je prechod ročných období na psychiku náročný, viete si pomôcť a nestratiť ani štipku dobrej nálady.

23.09.2021 15:00
prechádzka, les, pár, pes Foto:
Stačí iba 5 minút senzorickej prechádzky a vaša nálada sa zlepší.
debata

Zájdite na impulzy do prírody

Hovorí sa tomu senzorická vychádzka. Počúvajte vtáky, praskanie vetvičiek, šum lístia. Môžete sa aj dotknúť stromov, precítiť vietor na pokožke, vnímajte prírodu všetkými zmyslami. Uvidíte, ako je krásna. A to stačí. Výskum publikovaný v Journal of Positive Psychology ukázal, že stačí iba 5 minút takejto prechádzky a vaša nálada sa zlepší. Tak málo a nemusíte sa nepríjemným pocitom na duši trápiť hodiny.

Spravte prejav lásky a náklonnosti

Potešiť niekoho znamená potešiť aj seba. Vyskúšajte to v praxi. Spravte si počas pochmúrneho jesenného dňa zoznam piatich vecí, ktorými potešíte iného človeka. Sonja Lyubomirska a jej tím na Kalifornskej univerzite prišli na to, že päť prejavov náklonnosti je ideálny počet, aby sa vám dokonale zmenila nálada. Môže to byť kompliment, darček, ktorý niekomu venujete, pochvala, alebo ocenenie. Čokoľvek, čo druhému spraví radosť. Na konci uvidíte, ako sa váš deň zmenil.

nohy, chôdza, lúka, prechádzka, turistika Čítajte aj 5 tipov na zlepšenie nálady, ktoré dokonale fungujú a nestoja vás ani cent

Spravte zo septembra nový január

Autorka a motivátorka Gretchen Rubin hovorí jasne. September je nová príležitosť. Končí leto, ale začína obdobie, ktorým môžete vo svojom živote veľa zmeniť. Do budúceho leta môžete chudnúť, zmeniť postavu, naučiť sa nový jazyk, nájsť si prácu. Spravte si zo septembra nový začiatok a to vám dodá nadšenie aj zlepší náladu. Navyše pre seba niečo urobíte. Na nepríjemnom splíne sa podpisuje pocit konca leta. Akoby niečo končilo. No ak koniec premeníte na nový začiatok, ostane vám krásne nadšenie.

Meditujte

Neurobiologické centrum Wake Forest University School of Medicine prišlo k záveru, že počas jesene je ideálne začať s meditáciou. Ako dlho? Stačí 20 minút denne a riziko jesennej depresie prakticky plne eliminujete. A nič na to nepotrebujete. Len 20 minút pokoja a sústredeného dýchania. Jeseň už pre vás nebude obdobie, keď sa už hneď ráno budíte so zlou náladou. Stane sa obdobím, počas ktorého dokážete doslova rozkvitnúť.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #meditácia #nový začiatok #nálada #jesenná depresia #prechádzky #psychická pohoda
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy