Máte po 40-ke? Niekoľko strečingových cvičení denne prinesie skvelé výsledky

Strečing nielenže znižuje riziko zranenia pri športe, ale tiež hrá dôležitú úlohu pri zachovávaní fyzickej kondície naprieč rôznym vekovým kategóriám.

, 16.09.2021 09:00
strečing, ženy, staršie ženy, cvičenie, pohyb,... Foto:
Pravidelný strečing dokáže zlepšiť aj krvný obeh v tele.

Či už patríte do skupiny žien, ktoré majú šport vo svojej rutine alebo medzi tie, ktoré športujú skôr výnimočne, jedno je isté – ak máte po 40-ke, do svojho dňa by ste určite mali zaradiť niekoľko jednoduchých strečingových cvičení.

Strečing nielenže znižuje riziko zranenia pri športe, ale tiež hrá dôležitú úlohu pri zachovávaní fyzickej kondície naprieč rôznym vekovým kategóriám. Strečingové cvičenia majú pre ženy nad 40 rokov niekoľko výhod – spoznajte ich.

Čím je človek starší, tým viac klesá pohyblivosť tela. Prirodzene ubúda svalovej hmoty, svaly, kĺby a šľachy sú čoraz „tuhšie“. Ak však vykonávate pravidelne (najlepšie denne) niekoľko jednoduchých strečingových cvičení, svaly zostanú pružnejšie, pohyblivosť vášho tela neutrpí a takisto sa vám budú vyhýbať menšie aj väčšie zranenie pri športe spôsobené napríklad väčšou záťažou či nárazovým športovaním.

Ďalšou výhodou denného strečingu je, že zlepšuje rovnováhu. Svaly vieme lepšie koordinovať, ľahšie sa udržiava rovnováha a výrazne sa tým pádom obmedzujú prípadné zranenia v dôsledku problémov s rovnováhou, ktoré prichádzajú na rad v starobe.

plank, planking, tréning, žena, cvičenie Čítajte viac Čo vám prinesie každodenné cvičeniu planku?

Pravidelný strečing dokáže zlepšiť krvný obeh v tele, čo je obzvlášť výhodné, keď roky pribúdajú. Štúdia z roku 2020 v časopise Journal of Physiology zistila, že ľudia, ktorí sa pustili do pravidelného strečingu nôh päťkrát týždenne počas dvanástich týždňov, mali lepší prietok krvi a menšiu stuhnutosť v nohách ako tí, ktorí týmto spôsobom netrénovali.

Pozor: Počúvajte svoje telo
Aby ste sa z účinkov strečingu na telo skutočne profitovali, mali by ste svoje telo vždy „počúvať“. Ak si napríklad všimnete, že po strečingu vás trápia bolesti v istých miestach alebo vás strečing veľmi bolí, musíte sa poradiť s trénerom, ako ho cvičiť správne.

© Autorské práva vyhradené

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #tréning po 40-ke #strečing #cvičenie

+ Potlačte dnes svoj hnev a pokúste sa premýšľať s chladnou hlavou.
Ak cítite, že by ste mali svoju prácu zmeniť,...

+ Pozor aby ste zakrývanie svojich nedokonalostí neprehnali.
Zlepšujte sa zo dňa na deň, neposúvajte sa opäť...