5 zlozvykov, ktoré môžu vyvolať silné depresívne nálady

Možno ani neviete, čo sa to deje a zrazu nemáte na nič chuť. Cítite úzkosť, pocit nervozity a na čelo by ste si najredšej pripevnili tabuľku: „Mám depku“? Aby vám dal každý okamžite pokoj. V tom momente je dobré analyzovať svoje správanie, či nemáte zlozvyky, ktoré vyvolávajú neblahé nálady aj počas pekného dňa.

22.04.2021 13:00
žena, rúško, choroba, karanténa, práca, home... Foto:
Jedným z dôvodov, prečo počas pandémie COVID-19 vzrastá počet depresií, je práve sociálna izolácia.

Jedávate nezdravé a tukové jedlá

Ak ste chceli zahnať hlad v rýchlom občerstvení, prípadne ste si dali vysmážaný rezeň, je možné, že do pár hodín vás chytí poriadna depka. Analýza stravovania a depresie z roku 2013 publikovaná v časopise American Journal of Clinical Nutrition preukázala, že čím zdravšia je strava, tým nižšie je riziko depresie. Je za tým celý komplex hormónov, enzýmov a látok. No k dobrej nálade vám nepridajú ani výčitky, ktoré sa často po konzumácii nezdravého a kalorického jedla dostavia. Preto je lepšie žiť zdravo a s úsmevom.

Príliš času osamote

Jedným z dôvodov, prečo počas pandémie COVID-19 vzrastá počet depresií, je práve sociálna izolácia. Susan Heitler, klinická psychologička tvrdí, že príliš veľa času stráveného v samote, môže skutočne zvýšiť riziko depresie. Platí to aj o introvertoch a ľuďoch, ktorí osebe tvrdia, že sú vlkmi samotármi. Ak sa máte tendenciu vždy utiahnuť do seba, je vysoko pravdepodobné, že vašou najvernejšou kamoškou bude práve depka.

cvičenie, zdravie, aktivita, pohyb, životospráva, Čítajte aj Ako pomáha psychológia pri chudnutí?

Multitasking

Ak sa vzdáte multitaskingu, tak možno nebudete budiť dojem dokonale produktívneho, ale budete šťastnejšími. Prieskum uskutočnený v roku 2013 na vzorke 318 ľudí odhalil, že multitasking častejšie vyvolával príznaky depresie a sociálnej úzkosti. Vedci hľadajú dôvody. No ukazuje sa, že mutitasking nie je schopnosť robiť viac vecí naraz, ale neustále prechádzať od jednej k druhej. Lenže to mozog tak vyčerpá, až upadne do beznádeje.

Nechodíte do prírody

Štúdia Ústredného ústavu duševného zdravia v USA z roku 2011 poukázala na to, že život vo veľkomeste je spojený s vyššou úrovňou stresu, duševných chorôb a najmä depresií. Ľudia na vidieku a tí, ktorí si dopriali minimálne raz do týždňa pár hodín v prírode, depresiu pociťovali omnoho menej často. Preto ak budete hľadať hudbu alebo film, ktorý vám má pomôcť prekonať ťažké obdobie, zabudnite na médiá. Vyrazte do prírody.

Chodíte neskoro spávať

Na náš život má vplyv nielen koľko spíme, ale aj kedy spíme. Štúdia publikovaná v časopise Cognitive Therapy and Research v roku 2014 uvádza, že ľudia, ktorí chodili spávať neskôr, mali počas dňa často negatívne myšlienky a depresie. Naopak tí, ktorí zaspali skôr, boli omnoho pozitívnejší. Pritom dobu spánku mali rovnakú. Ak chcete mať lepší život, namiesto ponocovania, si radšej doprajte skoršie vstávanie.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #zlozvyky #zdravá výživa #sociálna izolácia #radosť #návyky #nálada #depresia

+ Mali by ste začať prehodnocovať svoj životný štýl, potrebujete zmenu.
Nesľubujte niečo, čo ďalej už nemôžete...

+ Začnite jedávať pravidelne, len to vám naozaj prospeje k zlepšeniu.
Nekomplikujte si život zbytočnými klebetami,...