Mýty o strave, vďaka ktorým priberáte

Pravdou je, že na štíhlu postavu nepotrebujete žiadne extra recepty. Občas jednoducho stačí prestať veriť mýtom, ktoré našu spoločnosť robia neustále obéznejšou. Prestať veriť nepravdám o stravovaní znamená, že začnete chudnúť prakticky okamžite.

11.03.2021 15:00
obezita, nadváha, chudnutie, diéta, sladkosti Foto:
Na svete nie je toľko diét preto, aby si každý vybral tú ideálnu pre neho, ale preto, že žiadna z nich nefunguje.
2

Diéta pomáha k štíhlosti

Na svete nie je toľko diét preto, aby si každý vybral tú ideálnu pre neho, ale preto, že žiadna z nich nefunguje. Štúdie totiž ukazujú, že ľudia, ktorí veria tomu, že pomocou diéty schudnú, sa žalostne mýlia a často vždy len o niečo viac priberú. Ako je to možné, keď aj vám po diéte klesla váha na vysnívané číslo? V jej v udržateľnosti. Diéta je systém stravovania postavený na krátkom časovom úseku. Lenže po skočení opäť začnete priberať kilogramy. Jediná možnosť, ako si dlhodobo udržať štíhlosť, je zdravá, vyvážená, výživná strava. Jednoducho forma stravovania, ktorá sa dá udržať celoživotne.

Malé porcie počas celého dňa pomáhajú chudnúť

Nie je to pravda. Ak máte zdravý organizmus, nie je nutné, aby ste neustále pojedali malé porcie jedla. Vonkoncom sa neukázalo ako prospešné jesť päť či dokonca sedem porcií jedál počas dňa. Naopak, ak nie ste pod drobnohľadom, je viac ako isté, že skonzumujete viac kalórií ako pri jedle trikrát denne. Malé porcie počas dňa sú vhodné len v prípade niektorého z problémov ako je syndróm dráždivého čreva, cukrovka alebo pri problémoch s trávením.

Nízkotučné jedlá sú cesta k štíhlosti

V supermarkete nájdeme čoraz viac nízkotučných jedál od mlieka, cez syry až po jogurty. A civilizácia priberá čoraz viac. Kde je problém? V cukre a sladidlách. Tie sú paradoxne pre štíhlu líniu omnoho väčším nebezpečenstvom ako tuk. Osloboďte sa od mánie kupovať len nízkotučné jedlá a uvidíte, že vaša váha sa odrazí smerom nadol.

Byť štíhly je zdravé

Ani toto nie je úplná pravda. Pretože poznáme aj pojem štíhla obezita. To znamená, že máte príliš veľa tuku na úkor svalovej hmoty. Takýto typ obezity je spojený s rizikom vzniku cukrovky, srdcových ochorení aj rakoviny. Prejavuje sa tak, že vaše končatiny sú síce štíhle, ale ochabnuté. Preto nie je rozhodujúce koľko vážite, ale koľko máte svalov a tuku. U bežnej ženy je ideálne percento tuku na úrovni 15 – 20%. Toto číslo je omnoho zásadnejšia ako to, čo vám ukážu čísla na váhe.

Smoohie a džúsy spomáhajú chudnúť

Opäť to nie je objektívna pravda. Pri odšťavenom ovocí prichádzate o potrebnú vlákninu, ktorá práve napomáha zdravej štíhlosti. Vyhodíte ju a do tela lejete čistý cukor. V prípade smoothie je síce vláknina zastúpená, ale často skonzumujete viac ovocia, ako je pre telo v daný okamih potrebné a cukry sa preto opäť rýchlo zmenia na tuk. Je vhodnejšie jedávať celé ovocie a smoothie určite obohatiť skôr o zeleninové ako len ovocné kúsky.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
2 debata chyba
Viac na túto tému: #zdravý životný štýl #zdravá strava #stravovanie #mýty o strave #chudnutie

+ Začnite jedávať pravidelne, len to vám naozaj prospeje k zlepšeniu.
Nekomplikujte si život zbytočnými klebetami,...

+ Nediskutujte neustále o svojom zdraví, začnite konať.
Naučte sa aj prehrávať, je to súčasťou vášho pracovného...